فعالیت ۷۳ مرکز فرهنگی و هنری در گلپایگان

گلپایگان- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان گفت: ۷۳ مرکز فرهنگی و هنری در حوزه‌های مختلف در این شهرستان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، سعید ضابطی در آیین افتتاح نخستین آموزشگاه سینمایی اظهار کرد: برای فعالیت هشت رشته سینمایی مانند بازیگری و کارگردانی مجوز رسمی از وزارت ارشاد گرفته شده است همچنین قرار است کارگاه‌ و ورکشاپ با حضور اساتید برجسته سینمای کشور در گلپایگان برگزار شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در شهرستان گلپایگان انجمن سینمای جوان وجود ندارد، از مسئولین اصفهان درخواست کرده‌ایم که این مهم را جامه عمل بپوشانند؛ در صورت موافقت، مکانی را در اختیار این انجمن می‌گذاریم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان با بیان اینکه فاز نخست آموزشگاه راه اندازی شده، گفت: در سینما بهاران گلپایگان به صورت روزانه فیلم اکران می‌شود.

وی تصریح کرد: از برنامه های فرهنگی شهرستان حمایت می‌کنیم و در این راستا اداره فرهنگ و ارشاد رویکرد جدیدی دارد، امروز فضا مهیا است و تنها همت مردم شهرستان را می‌طلبد.

ضابطی با بیان اینکه ۷۳ مرکز فرهنگی و هنری  در شهرستان وجود دارد، ادامه داد: ۸۰ درصد اقدامات مراکز فرهنگی-هنری در مرحله مجوز قرار دارد، این مراکز در زمینه هنرهای تجسمی، موسیقی، سینما، خوشنویسی، ادبی، تبلیغاتی، چاپخانه، کانون‌های فرهنگی مساجد و دیگر عرصه‌ها فعالیت می‌کنند.

وی از راه‌اندازی استودیو گلپایگان خبرداد و خاطرنشان کرد: تعدادی فیلمساز متخصص برای شناساندن منطقه گلپایگان به این شهرستان اعزام شده‌اند تا از این طریق بتوانیم رونق اقتصادی و گردشگری در گلپایگان ایجاد کنیم.

کد خبر 361513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.