سانسور برجام نادیده گرفتن منافع نظام است

فعال سیاسی و نماینده اسبق مجلس ششم با دفاع از اظهارات اخیر محمد جواد ظریف در خصوص سانسور برجام توسط منتقدان گفت: برخی مخالفان با توافق برجام حاضرند برای اثبات حرفشان منافع نظام را از بین ببرند و این رویه غیرملی و غیراسلامی است.

به گزارش ایمنا، محمد کیانوش راد با دفاع از سخنان ظریف در چهارمین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: متاسفانه برخی برای اثبات حقانیت خودشان در برجام، منافع نظام را از بین می برند.

وی اظهار کرد: امروز چه در اعترافات دولت قبل آمریکا (اوباما) و چه در دولت فعلی (ترامپ) این مسئله که آنها در پذیرش برجام «ناچار» بودند مشهود است و آنها این توافق را تحمیل شده می دانند و اسرائیل، دولت ترامپ، عربستان سعودی و همپای آنها برخی جریان های مخالف برجام  در داخل،  به این توافق حمله می کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تصریح کرد: حتی اگر مخالفان برجام سخن حقی نیز داشته باشند نباید همچون عتاب قرآن به برخی یهودیانی که به تحریف سخن پیامبر می پرداختند مصداق آیه "یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ" باشند. وی با انتقاد از رویه سانسور برجام توسط مخالفان گفت: متاسفانه رسانه های منتقد برجام بخشی از سخن رئیس جمهوری آمریکا را اظهار و بخش دیگری که به نفع نظام است را نادیده می گیرند و تحریف می کنند.

نماینده اسبق مجلس ششم در ادامه درباره اظهارات ظریف مبنی بر اینکه "نباید آمریکا را مرکز عالم دانست"  گفت: زمانی که نماینده مجلس بودم در یکی از مصاحبه ها به این نکته اشاره کردم و گفتم نه سازش و نه تسلیم به معنای نبرد با آمریکا نیست. وی افزود: طبیعی است همه کشورها در روابط بین الملل منافع خود را دنبال می کنند. چه اروپا، چه روس ها و چه چینی ها با محاسبات عقلانی نسبت به منافع ملی خود تصمیم می گیرند، اما نمی توان انتظار داشت همه جهانیان در خدمت ما و مواضع ما باشند. وی افزود: در حال حاضر بخش عاقل نظام به دنبال آن است که با تشخیص شکاف ها و فرصت های ایجاد شده در نظام بین المللی در جهت تثبیت منافع جمهوری اسلامی ایران گام بردارد.

کیانوش راد اقدامات رییس دستگاه دیپلماسی کشور در شرایط کنونی را تلاش در جهت بهره گیری از فرصت های ایجاد شده در میان کشورهای قدرتمند در نظام بین المللی  عنوان کرد و گفت: حتی اگر منتقدان برجام موضعی مخالف با دولت داشته باشند اما در شرایط فعلی که با دشمن تمام قد در مقابل خود طرف هستیم، حمله به دولت حرکتی «غیرملی» و «غیراسلامی» است.

محمدجواد ظریف در چهارمین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان با انتقاد از سانسور برجام توسط عده ای گفته بود ما جمله آقای اوباما را که می گوید «اگر می توانستم، نمی‌گذاشتم یک پیچ و مهره از برنامه هسته ای ایران باقی بماند» تیتر می کنیم اما جمله بعدی را که می گوید «ولی نمیتوانم» تیتر نمی کنیم. این برخورد نشان می دهد آنها باورشان نشده است که آمریکا را می توان شکست داد و این رویه غرورملی را خدشه دار می کند.

کد خبر 361503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.