خانه شهید مدرس به روستای هدف گردشگری تبدیل می‌شود

شهرضا - بخشدار مرکزی شهرضا گفت: طرح تبدیل خانه شهید مدرس به روستای هدف گردشگری، در کارگروه ملی "بررسی و تصویب روستاهای هدف گردشگری" مطرح می‌شود.

به گزارش خبرگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حسین بهزادفر عصر امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید معاون رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مناطق روستایی این شهرستان، تصریح کرد: مناطق روستایی شهرضا به حدود هزار و ۹۰۰ تن قیر جهت آسفالتریزی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه بارش‌ها زمستانی ممکن است زیرسازی‌های انجام شده را از بین ببرد، تصریح کرد: تخصیص قیر یارانه‌ای در مقایسه با نیاز روستاهای شهرستان، بسیار کم است.

بخشدار مرکزی شهرضا با اشاره به اختصاص ۹۰ تن قیر یارانه‌ای جهت آسفالت معابر روستایی از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دهیاری‌ها، خاطرنشان کرد: این میزان قیر یارانه‌ای کمتر از ۱۰ درصد نیاز روستاها جهت آسفالت‌ریزی را تأمین می‌کند.

بهزادفر با اشاره به موقعیت بین‌راهی این شهرستان، یادآور شد: در هر ۲۴ ساعت ۱۸ تا ۲۵ هزار تردد خودرو در محور اصلی شمال به جنوب کشور که بسیاری از روستاهای شهرستان در حاشیه آن واقع شده‌اند، انجام می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت اتخاذ تدابیری با هدف توسعه اقتصاد روستاها، اظهار کرد: از مجموع ۹۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اصفهان، ۲.۵ درصد آن به تعداد ۳۵ روستا در دو شهرستان شهرضا و دهاقان وجود دارد که یک هزارم مجموع تعداد این روستاها در کشور را شامل می‌شود.

بخشدار مرکزی شهرضا با بیان اینکه کمبود اعتبارات مناطق روستایی یک چالش مهم است، ادامه داد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هر روستا، می‌توان بر این مشکل غلبه کرد.

بهزادفر با اشاره به بازدید انجام شده از خانه تاریخی شهید مدرس در روستای اسفه، تصریح کرد: با قول مساعد معاون سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، طرح تبدیل خانه شهید مدرس به روستای هدف گردشگری، در کارگروه ملی "بررسی و تصویب روستاهای هدف گردشگری" مطرح می‌شود و پس از این مرحله، اعتبارات لازم جهت مرمت و بازسازی آن اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به طرح گردشگری روستای اسفرجان، اظهار کرد: حمایت‌های مالی از منابع ملی جهت توسعه گردشگری این روستا انجام می‌شود.

بخشدار مرکزی شهرضا با اشاره به اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان از محل اعتبارات ملی، به این شهرستان، اظهار کرد: امید است با تخصیص ردیف‌های اعتباری و حمایت مسئولان، اقتصاد مناطق روستایی شهرستان توسعه پیدا کند.

کد خبر 361448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.