کمبود شدید تابلوهای اطلاعاتی در جاده های اصفهان

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: در استان اصفهان با کمبود شدید تابلوهای اطلاعاتی و راهنمای مسیر رو به رو هستیم به طوریکه می توان حتی استانی همچون اصفهان را به لحاظ سطح دارا بودن این گونه تابلوها فقیر دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد دادخواه در نشستی خبری با اصحاب رسانه پیش از ظهر شنبه ۲۶ آذر ماه، اظهار کرد: هزینه هر متر مربع از تابلوهای اطلاعاتی و راهنمای مسیر جاده ها، حدود یک‌میلیون تومان است بنابراین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان قراردادی سالانه به مبلغ یک و نیم میلیارد تومان برای این تابلوها در نظر گرفته است.

وی با اشاره به کمبود گارد ریل های استاندار در برخی از نقاط جاده ای استان اصفهان، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد محورهای بزرگراه ها در اصفهان حفاظ دارند اما هر جایی نیز نباید حفاظ نصب کرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان در خصوص روشنایی جاده ها، گفت: الزاما همه جاده ها نباید روشن باشد، بودجه ای نیز برای این منظور در نظر گرفته نشده که همه جاده ها روشن باشد اما به رغم همه کمبود ها، روشنایی نقطه ای برای جاده های این استان برنامه ریزی شده است، به عنوان مثال در نقاطی مانند دوربرگردان هایی که به سه راهی پرتردد ختم می شود، برای روشنایی اقداماتی در نظر گرفته شده است.

دادخواه خاطر نشان کرد: براساس اعلام وزارت کشور،  در تصادفات جاده ای سهم راه ها کمتر از ۲۰ درصد است، این سوال مطرح است که چرا راننده ای به خود اجازه می دهد که با اضافه بار خودرویش، آسفالت را خراب کند و با ایجاد گودال موجب واژگون شدن خودروی دیگری شود.

وی افزود: با توجه به آمارهای بدست آمده در استان اصفهان در شش ماهه اول سال، به دلیل قرار گرفتن این استان در مسیر عبور و مرور مسافران بسیار زیاد است اما در شش ماهه دوم سال اصولا این آمار کاهش می یابد که تلاش ما نیز بر این است روند کاهشی تصادفات را حفظ کنیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال های اخیر راه‌ها به سرعت در حال تبدیل به بزرگراه ها است اما تجهیزات متناسب با این فرآیند پیشرفت نمی کند و با کمبود شدید تجهیزات رو به رو هستیم، گفت: البته رسیدگی به تابلوهای فسفری که نشان‌دهنده نقاط پر تصادف است در دستور کار است و سامانه ۱۴۱ رسیدگی به شکایات رانندگان و جاده ای به صورت مستقیم و غیر مستقیم آماده دریافت شکایات مردم است.

ورود اداره راهداری در مدیریت توزیع لاستیک

علیرضا جعفری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در ادامه این نشست، اظهار کرد: با توجه به اینکه این اداره کل مسئولیتی در قبال توزیع لاستیک ندارد و این مهم بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است اما به منظور کمک به این حل این مسئله سهم مسئولیتی را بر عهده گرفته و مدیریت آن را انجام می دهد و امسال  توزیع حدود ۲۰ هزار حلقه لاستیک از اول مهر با سامانه ۱۴۱ انجام شده و از اواخر تیر ماه ۱۰ هزار تایر صنف بر اساس کارکرد به رانندگان برای حمل و نقل برون‌شهری اختصاص داده است.

وی گفت: تصادفات در دو سال اخیر افزایش یافته است و این در حالی است که در مدت ده سال قبل از آن نرخ تصادفات کاهشی شده بود و این مهم نتیجه تعامل اداره راه با سایر ارگان های مربوطه بود حتی تعداد تصادفات مربوط به حمل و نقل عمومی بسیار کمتر از شخصی بود.

جعفری افزود: یکی از اقدامات انجام شده در زمینه آموزش ایمن سازی، ترویج فرهنگ رانندگی و نکات ایمنی در جاده ها، به مدارس موجود در حاشیه جاده ها است و تا کنون نیز در ۲۲ مدرسه در حاشیه راه ها مسائل ترافیکی با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی آموزش داده شده است.

کد خبر 361440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.