"تاب آوری" ظرفیت‌های شهری را معرفی می‌کند

یک کارشناس شهرسازی تاب‌آوری یک شهر را معرف ظرفیت‌ های موجود در آن شهر دانست و گفت: در سنجش تاب آوری یک شهر باید رویارویی با وقایع غیرقابل پیش‌بینی مورد پایش قرار گیرد.

نگین صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: تاب‌ آوری جنبه‌های گوناگون دارد و داشتن زیرساخت برای این جوانب حائز اهمیت است؛ متاسفانه با احداث کارخانجات صنعتی در اطراف شهر، تاب‌آوری اصفهان کاهش یافته و بر بیماری‌ها افزوده شده است در صورتی که اگر از ظرفیت‌های شهر درست استفاده شود و برنامه‌ها اصولی باشد، "تاب‌آوری شهر" به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد.

وی در زمینه تغییرات بافت شهر اصفهان تصریح کرد: شواهد نشان می‌دهد تغییرات در خارج از شهر بیشتر از داخل بوده به طوری که در حال حاضر بودجه‌های اختصاصی به شهرک‌هایی مثل بهارستان و یا سپاهان‌شهر در مقایسه با مرکز شهر بیشتر بوده است.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: اگر مرمت‌ها در درون شهر باشد هزینه کمتری صرف خواهد شد و از رشد جمعیت حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌شود، در واقع شهر باید از درون رشد کند و با توجه به ظرفیت‌های موجود اصفهان باید هویت شهر حفظ شود .

صالحی تصریح کرد: با اجرای پروژه‌هایی مانند مسکن مهر در حاشیه شهرها، شهر را از ساکنان خالی می‌کنیم و شاهد رشدهای بدون برنامه خواهیم بود، این مهم دستاوردی به جز کاهش تاب‌آوری برای‌مان نخواهد داشت، زیرا پتاسیل‌های شهر نادیده گرفته می‌شود.

کد خبر 361437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.