اجرای ۱۷ میلیارد تومان پروژه در منطقه یک کاشان

کاشان - مدیر منطقه یک شهرداری کاشان، گفت: پروژه‌هایی در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، هنری، زیباسازی، خدماتی و فضای سبز با با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان درحال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، محمدحسین واحدیان، مدیر منطقه یک(بافت تاریخی) شهری کاشان، در هفتاد و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان اظهار کرد: پروژه های زیرسازی و آسفالت خیابان شهدای حرم، آسفالت کوچه شهید حسنی نژاد، احیای مرکز محله درب باغ، مرمت آب انبار دارکوب با تغییر کاربری به آمفی تئاتر روباز، مرمت آب انبار چهارباغ و بهسازی مسیر اطراف، بازارچه سردار، خانه رضوی و توسعه فرهنگسرای معراج، دروازه اصفهان، جداره سازی و کف سازی کوچه تاریخی آقا، مرمت و بهسازی گذر چهارسوق پامنار، مرمت و بهسازی گذر سرازیره، جداره سازی و کف سازی کوچه آشتی کنان، احداث راست گرد خیابان امام خمینی (ره)، تکمیل آبشار پارک ملت، پروژه کف سازی و جداره سازی کوچه بازار محقق از پروژه هایی است که با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، هنری، زیباسازی، خدماتی و فضای سبز درحال اجرا است.

وی افزود: ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر از محور مسجد آقا بزرگ تا میدان کمال الملک که دو گذر  آن با حضور وزیر ارشاد افتتاح شد یکی دیگر  از این پروژه‌های عمرانی در بافت تاریخی منطقه یک شهرداری کاشان است.

مدیر منطقه یک شهرداری کاشان، با اشاره به اجرای شبکه ۱۲ متری محله طاهر و منصور که چهار خیابان اصلی را به هم متصل می کند، تصریح کرد: این شبکه ورودی فاضل نراقی، باباافضل، کوچه شهید امیری مقدم به خیابان، کوچه الماسی (فیلسوف) به خیابان ملامحسن فیض کاشانی به عنوان یک معبر اصلی است که به دلیل وجود  مشکلاتی در چندین سال آزادسازی آن به صورت نظام‌مند انجام شد.

وی با بیان اینکه بیشتر تملک ها انجام و آزادسازی شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۶ پلاک با متراژ ۸۶۱۱ مترمربع با اعتبار ۵/۵ میلیارد تومان توافق و آزادسازی آن انجام شده است.

واحدیان با بیان اینکه از پروژه های فرهنگی، هنری و ورزشی این منطقه حمایت می کنیم، گفت: کتابخانه‌ای به مناسبت پایتختی کتاب کاشان در محل شهرداری منطقه یک ایجاد شده تا مراجعان و کارمندان هنگام مراجعه و انتظار از مطالعه کتب و طرح های تحقیقاتی اجرایی این منطقه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ۴۷۸ هکتار از منطقه یک در بافت تاریخی قرار دارد، افزود: در یک کلام کاشان قدیم در این منطقه خلاصه شده است که اهتمام ویژه‌ای برای تمام مسائل آن با نگاه خاص و پیوست فرهنگی اجتماعی را می طلبد.

مدیر منطقه یک شهرداری کاشان، تصریح کرد: سعی می کنیم طراحی را به گونه ای در این منطقه انجام دهیم که پیوستگی فرهنگی اجتماعی این بافت تاریخی حفظ شود.

کد خبر 361435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.