استارتاپ‌های گردشگری در شهرضا، ایجاد می‌شود

شهرضا – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا گفت:خستین رویداد استارتاپی که در حوزه گردشگری این شهرستان، در حوزه‌های گردشگری مذهبی، روستایی، صنایع دستی، تجاری، سلامت و بومگردی برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای آشنایی سرمایه‌گذاران با صاحبان ایده و طرح‌های جدید است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، نفیسه واعظ ظهر امروز(شنبه) در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری نخستین رویداد استارتاپی این شهرستان در حوزه گردشگری، با تأکید بر ضرورت آموزش شیوه‌های نوین کارآفرینی، تصریح کرد: کارآفرینی یک علم است، بنابراین نباید در آن به آزمون و خطا اکتفا شود، زیرا این کار باعث اتلاف وقت، سرمایه انسانی و منابع مادی می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی زمینه‌ای مناسب برای توسعه عرصه‌های اشتغال است، تأکید کرد: برای موفقیت در کارآفرینی باید از افراد توانمند، کارآزموده و با اراده استفاده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا با بیان اینکه کارآفرینی مقوله‌ای فراجناحی است، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی باید فارغ از جناح‌گرایی و صف‌بندی‌های سیاسی و اصولگرا یا اصلاح‌طلب بودن، برای رونق اقتصاد ملی، حمایت از ایده‌های جدید و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان تلاش کنیم.

واعظ با بیان اینکه همه مسئولان و صاحب‌نظران استان به توانمندی و استعداد مردم شهرضا اعتراف می‌کنند، یادآور شد: انتقال تجارب سایر استان‌ها و کشورها درخصوص کارآفرینی در حوزه گردشگری، می‌تواند باعث رونق صنعت توریست در این شهرستان شود.

وی با اشاره به نخستین رویداد استارتاپی در حوزه گردشگری این شهرستان، ادامه داد: وجود شهدای بزرگی مانند شهید همت و اماکن مذهبی مانند امامزاده شاهرضا(ع) و موقعیت بین‌راهی شهرضا، ظرفیت بسیار مناسبی را برای رونق گردشگری در این شهرستان فراهم کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا اضافه کرد: این رویداد که در حوزه‌های گردشگری مذهبی، روستایی، صنایع دستی، تجاری، سلامت و بومگردی برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای آشنایی سرمایه‌گذاران با صاحبان ایده و طرح‌های جدید است.

واعظ تأکید کرد: ایده‌های مطرح شده درخصوص ایجاد استارتاپ‌های گردشگری شهرضا، باید فورا اجرا شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا اظهار کرد: وقف سنت حسنه‌ای است که باید از آن برای رفع نیازهای جامعه استفاده شود، بنابراین باید برای ایجاد اوقافی با نیاتی مانند رفع مشکل بیکاری یا مسکن جوانان، فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش ایمنا، نخستین رویداد استارتاپی شهرضا در حوزه گردشگری، ۲۶ آذرماه امسال در تالار شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا برگزار می‌شود.

کد خبر 361424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.