کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی تیران و کرون

تیران-فرمانده انتظامی تیران و کرون از کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی حوزه شهری این شهرستان در ۹ ماهه ابتدای سال ۹۷ خبرداد.

سرهنگ علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، با اشاره به کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در این شهرستان اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل میزان تصادفات فوتی ۱۰۰، جرحی شش درصد و خسارتی ۲۲ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: ۵۰ درصد از مجروحان تصادفات این شهرستان مربوط به موتور سواران و ۳۲درصد آن به عابران پیاده تعلق دارد و مابقی آمار مربوط به خودرو سواران بوده است.

فرمانده انتظامی تیران و کرون عدم توجه به جلو، تغییر ناگهانیمسیر ، عدم رعایت فاصله طولی و سرعت غیرمجاز را از مهم‌ترین عوامل تصادفات در این شهرستان عنوان کرد و گفت: برای کاهش تصادفات علاوه بر آموزش همگانی، اصلاح هندسی، نصب سرعت کاه و اصلاح نقاط پرحادثه انجام شده‌ است.

وی ادامه داد: سرعت غیرمجاز در شهرها منجر به افزایش تصادفات و افزایش مجروحان شده که عابران پیاده در این خصوص بیشترین خسارت را داشته‌اند البته نظارت‌های پلیس نیز برای افزایش ایمنی مردم موثر بوده‌ است.

سرهنگ صادقی نظارت بر سرویس‌های مدارس را یکی از مهم‌ترین طرح‌های پلیس برای کاهش تصادفات عنوان کرد و ادامه داد: آموزش هفتگی رانندگان سرویس‌های مدارس و نظارت پلیس بر عملکرد و نوع رانندگی این قشر در کاهش تصادفات موثر بوده‌است.

وی یادآورشد: طرح مدارس نیز در کنترل ترددها و جلوگیری از مزاحمت برای دانش آموزان موثر بوده که هنگام بازگشایی مدارس طرح اجرا و هنگام تعطیلی مدارس گشت‌های پلیس این طرح را اجرا می‌کنند.

کد خبر 361410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.