۸۷۴ مامور اورژانس در جاده‌های اصفهان فعال شد

رییس مرکز اورژانس استان اصفهان از آغاز به کار طرح امداد زمستانی اورژانس پیش بیمارستانی در سال جاری خبر داد و گفت این طرح تا ۲۰ اسفندماه ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، غفور راستین اظهار کرد: طرح امداد زمستانی اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان، روز پنجشنبه ۲۲ آذرماه جاری همگام با سایر دستگاه‌های مسئول آغاز شد و تا ۲۰ اسفندماه ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح ۱۴۵ پایگاه فوریت‌های پزشکی اعم از شهری، جاده‌ای و یک پایگاه هوایی، ۸۷۴ نفر نیروی انسانی و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس حضور دارند.

رییس مرکز اورژانس استان اصفهان اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه از جمله پلیس، راهداری و هلال احمر انجام شده است. همچنین تمامی بیمارستان‌های سطح استان برای پذیرش سریع مصدومان ناشی از حوادث به صورت آماده باش قرار گرفتند.

راستین خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای تأمین تجهیزات مورد نیاز و دپوی مواد غذایی و دارویی و وسایل گرمایشی در پایگاه‌های مستقر در گردنه‌های برف گیر انجام شده تا بتوانند به عنوان سرپناه برای در راه ماندگان استفاده شوند.

وی با بیان اینکه تکنسین‌های اورژانس برای حضور در این طرح در کلاس‌های دوره بازآموزی اورژانس محیطی شرکت کردند، گفت: این کلاس شامل سرمازدگی و مدیریت ترومای پیش بیمارستانی (PHTM) بوده است.

وی تصریح کرد: اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان در طرح امداد زمستانی سال گذشته ۵۰ هزار و ۳۴۵ مأموریت را انجام داد که از این تعداد ۱۲ هزار و ۴۶۴ مورد حوادث رانندگی بوده است.

راستین اشاره به انجام هفت مأموریت امداد هوایی افزود: در این مدت ۱۲۸ مورد مسمومیت با منوکسیدکربن رخ داد که از این تعداد ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند.

کد خبر 361407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.