طرح‌های انتقال آب به فلات مرکزی کشور به دور از فضای سیاسی بررسی شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح‌های انتقال آب به فلات مرکزی کشور یک بحث کاملا فنی، کارشناسی و زیست محیطی است، تأکید کرد: این طرح باید به دور از فضاسازی‌‎های سیاسی بررسی شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، سیدجواد ساداتی‌نژاد با بیان اینکه در دنیای امروز تأمین آب شرب برای همه مسئله بسیار با اهمیتی به شمار می‌آید تا جایی که عنوان می‌شود جنگ بعدی بر سر مسئله آب خواهد بود، اظهار کرد: بر همین اساس دولت‌ها موظفند که آب شرب مورد نیاز مردم تأمین شود و دولت‌ها وظیفه دارند که از طرق مختلف این مایحتاج مورد ضرور مردم را تأمین کنند.

دولت‌ها موظفند که از طرق مختلفآب شرب مورد نیاز مردم ، این مایحتاج مورد ضرور انسان را تأمین کنند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود: تأمین آب شرب در هر منطقه بر اساس شرایط مختلف هر کشور به یک صورت انجام می‎گیرد که یکی از راه‌های تأمین آب شرب، انتقال آب از دریاها به مناطق خشک است.

انتقال آب دریای خزر

وی با یادآوری اینکه امروز در دنیا امکان اجرایی شدن پروژه‎‌های انتقال آب وجود داشته و عملیاتی می‎شود، افزود: این موضوع در کشور ما نیز باید به دور از جنجال‌ها و هیاهوی سیاسی در فضایی مطالعاتی مورد بررسی قرار گیرد.

ساداتی‌نژاد انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی کشور را مسئله‌ای علمی و فنی و در عین حال زیست محیطی خواند که نیاز به مطالعه جدی دارد و تأکید کرد: نباید به طور کلی و در جدال‌های سیاسی هر طرح انتقال آبی را به طور کلی رد کرد چراکه انتقال آب نیز مانند طرح‌های دیگر قابل مطالعه و بررسی است.

انتقال آب دریای خزر

اقتصادی بودن طرح باید در بلندمدت بررسی شود

این نماینده مردم در مجلس درباره اقتصادی بودن طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی کشور و صرف هزینه هنگفت برای اجرای چنین طرحی، گفت: اقتصادی بودن این طرح باید در بلندمدت با توجه به تأمین آب بخش مهمی از کشور باید مورد بررسی قرار گیرد و نمی‎توان بدون در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف در این پروسه اظهار نظر کرد لذا شاید این هزینه در بلندمدت با توجه به تأمین آب بخش مهمی از کشور اقتصادی هم باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که چه مشکلات زیست محیطی برای استان های شمالی با اجرای این طرح ایجاد خواهد شد، گفت: در صورت بروز چنین پدیده‌هایی نباید بر اجرای این طرح اصرار کرد، اما می‌توان با انجام مطالعه به نحوی که آسیبی به زیست بوم استان‌های شمالی ایجاد نشود، اجرای این طرح را در دستور کار قرار داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث‌های مربوط به انتقال آب بحث‎‌های فنی است که نباید به آن‌ها نگاه سیاسی شود و این مسائل باید به کارگروه‌های تخصصی مربوطه خود واگذار شود.

کد خبر 361399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.