طرح محله‌محور به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود

مدیر موسسه کاهش آسیب‌های اجتماعی کشتی نجات گفت: طرح محله‌محور جدیدترین طرح موسسه کشتی نجات است که به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی آموزش‌های نظری و عملی در ۳ منطقه ۱۰، ۱۲ و ۱۳ را شروع می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا شمس در گردهمایی این موسسه پیش از ظهر امروز(جمعه) اظهار کرد: در دو سال گذشته که کشتی نجات فعالیت خود را شروع کرده گام‌های موثری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته که این خود بر اساس بسترسازی مسئولان امر بوده است.

مدیر موسسه کاهش آسیب‌های اجتماعی کشتی نجات با اشاره به دعوت مقام معظم رهبری به حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی افزود: مقام معظم رهبری همه افراد را به مشارکت عمومی در خصوص پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دعوت کرده‌اند که این دعوت امیدبخش بوده است.

شمس اقدامات موسسه کشتی نجات را در چهار محور دانست و تصریح کرد: محور اول فعالیت‌ها آموزش و پژوهش بوده است و پس از آن حوزه مداخلات کشوری را در زلزله کرمانشاه انجام دادیم همچنین طرح اجرای محله‌محور از مهمترین اقدامات این موسسه است.

مدیر موسسه کشتی نجات در خصوص اهمیت آموزش‌ها اظهار کرد: نوع آموزش‌ها باید فرآیندمحور باشد و مربیان به کار گرفته شده در این خصوص باید مهارت کافی داشته باشند همچنین محتوای آموزشی منطبق با علوم جدید و بسته آموزشی منطبق با گروه هدف باشد.

شمس مداخلات کشتی نجات را در چهار حوزه دانست و افزود: مداخلات ابتدایی کشتی نجات در موضوع ساماندهی کارتن‌خواب‌ها در سال ۹۵ بوده است که کشتی نجات اقدامات درمانی گرمخانه پایان کارتن‌خوابی طی ۹ ماه را برعهده داشت.

وی در خصوص مداخلات حوزه شهری موسسه کشتی نجات گفت: ۱۷۶ جلسه در مناطق ۳، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۴ برگزار شد که تیم‌های ۵ تا ۱۰ نفره برای آموزش مهارت‌های فردی در بوستان‌ها و فضاهای عمومی آن منطقه حاضر و مشاوره‌های لازم را به افراد مختلف آسیب‌دیده یا در معرض آسیب ارائه می‌کردند.

شمس حمایت‌های روحی، روانی از زلزله‌زدگان را از دیگر اقدامات کشتی نجات دانست و افزود: در این زلزله، هم کمک مالی انجام شد و هم برای حمایت‌های روانی با کمک هلال احمر تیم‌هایی ۱۰ نفره به مناطق اعزام شدند که تقریبا کشتی نجات توانست بیش از ۹۰ درصد منطقه را با کمک روان‌شناسان خود مورد حمایت‌های روانی و درمانی قرار دهد.

مدیر موسسه کشتی نجات در خصوص چهارمین مداخله این موسسه در موضوع بحران آب گفت: در این خصوص بازدیدهایی از سد چادگان و تصفیه‌خانه باباشیخعلی انجام شد و ۴۹ جلسه به برای آموزش ۳۶۹۵ نفر با موضوع " اصلاح سبک زندگی و سازگاری با کم آبی " در حوزه شهر اصفهان برگزار شد.

شمس با اشاره به وجود ۱۰۰ نفر نیروی آموزش دیده توانمند در این موسسه تصریح کرد: در حال حاضر این انجمن دارای روحیه ایثار خوبی است که می‌توان از تجارب این افراد در حوزه‌های مختلف شهری استفاده کرد.

وی در خصوص طرح محله‌محور گفت: این طرح جدیدترین طرح این انجمن است که در آن نقشه آسیب‌های اجتماعی ۳ منطقه اعم از ۱۰، ۱۲ و ۱۳ در حال آماده شدن است که پس از آن آموزش‌های نظری و عملی را در این مناطق شروع می‌کنیم.

وی با تاکید بر ارائه خدمات موثر کشتی نجات در دو سال گذشته افزود: کشتی نجات خدمات بسیاری داشته است که همه اینها بدون حتی ریالی چشم‌داشت از هیچ فرد یا سازمانی بوده است.

شمس نگاه مادی به موضوعات را یک آفت دانست و گفت: این به طور قطع یک آفت است که بگوییم اگر تنها پول باشد امکان رفع آسیب‌های اجتماعی وجود دارد.

کد خبر 361357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.