وضع اقتصادی کشور زیبنده نظام و مردم نیست

تیران-امام جمعه تیران‌و کرون گفت: وضع اقتصادی و معیشت کشور زیبنده مردم همیشه در صحنه و نظام مقدر جمهوری اسلامی ایران نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران و کرون، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و شرایط سخت زندگی مردم اظهارکرد: برنامه ریزی و تدبیر برای رفع مشکلات کشور باید توسط مسوولان با سرعت بیشتری انجام شود.

وی افزود: وضع اقتصادی و معیشت کشور زیبنده مردم همیشه در صحنه و نظام مقدر جمهوری اسلامی ایران نیست و باید مشکلات داخلی به دست مسوولان رفع شود تا اینکه با وجود اقتدار بین المللی وضعیت داخلی خوب و متناسب با شان و جایگاه نظام و مردم داشته باشیم.

امام جمعه تیران‌و کرون با اشاره به اینکه مردم کشور همواره در صحنه بوده اند و در مواقع مختلف مشارکت داشته‌اند، تصریح‌کرد: مسوولان در رده‌های مختلف باید قدردان مشارکت و گذشت مردم باشند و نیازهای آن ها را برطرف کنند که این رفع مشکلات وظیفه مسوولان است.

وی ادامه‌داد: مردم نسبت به مشکلات برای حفظ نظام و حفظ آبروی مسوولان و حرمت خون شهدا صبر می‌کنند اما نباید این موضوع فرصتی برای بی توجهی نسبت به مشکلات بشود بلکه این گذشت و صبر را باید با جبران مشکلات پاسخ داد.

حجت الاسلام رشیدیان با اشاره به روز حمل و نقل، گفت: آمار بالای مرگ و میر یکی از مهمترین مشکلات حوزه حمل و نقل کشور است که اصلاح جاده‌ها، بهبود وضعیت خودرو و آموزش فرهنگ ترافیک در این خصوص لازم است.

وی با بیان اینکه اقدامات موثری در حوزه کاهش تصادفات صورت گرفته، یادآورشد: این آمار همچنان زیاد و در مقایسه با کشورهای دیگر جهان جای تاسف دارد و باید برای کاهش آن به صورت ویژه کار کرد که اصلاح جاده‌ها طی سال‌های اخیر مورد توجه بوده است.

امام جمعه تیران با اشاره به اینکه کیفیت خودروهای داخلی مناسب نیست، افزود: انحصار در خودروسازی باعث کاهش کیفیت شده و اگر رقابت در بازار خودرو ایجاد شود آنگاه کیفیت خودروها برای جلب مشتری افزایش می‌یابد و خودرو مناسب را مردم خودشان انتخاب کنند.

وی یادآورشد: عدم رقابت در بازار تولید خودرو سبب عرضه هرگونه کالا شده و مردم هم مجبورا این کالای بدون کیفیت را خریداری کنند و مشکلات زیادی را برای خود ایجاد می‌کنند.

خطیب جمعه تیران با اشاره به زحمات فعالان عرصه حمل و نقل اظهارکرد: این قشر برای خدمت به جامعه تلاش می‌کنند اما هزینه های آن‌ها بیش از درآمد شده که باید دولت برای حمایت از این قشر باید سرمایه‌گذاری و اعتبار بخشی کنند.

وی یادآورشد: رانندگان نیز باید در این شرایط اقتصادی شان و جایگاه خود را حفظ کنند و در اعتصاب‌ها آبروی نظام و کشور را حفظ کنند و همکاران خود را تحت فشار قرار ندهند.

حجت الاسلام رشیدیان با اشاره به انزوای آمریکا اشاره‌کرد و گفت: دولت آمریکا در شورای امنیت برای محکومیت ایران به سبب ساخت موشک با شکست روبرو شد و سایر دولت‌ها در این مسیر با این دولت ظالم همراه نشدند و برای قطعنامه جهت سایر کشور نیز نتوانست نظرها را جلب کند.

کد خبر 361349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.