استقبال ایران از توافق اولیه گروه‌های یمنی

سخنگوی وزارت خارجه از پیشرفت‌های امیدوار کننده در پایان رایزنی بین طرف‌های یمنی استقبال و ابراز امیدواری کرد مذاکرات آتی زمینه را برای رسیدن به توافق نهایی فراهم کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گروه‌های یمنی حاضر در مذاکرات سوئد بر سر آتش‌بس در استان الحدیده و شهر تعز و رسیدن کمک به این شهرها توافق کردند. بر اساس این توافق، در الحدیده، الصلیف و راس‌عیسی آتش‌بس فوری برقرار می شود.

همچنین بر اساس این توافق، نیروهای نظامی باید این مناطق را ترک کنند و به مواضع مورد توافق بروند. کاهش تنش در مناطق درگیری، استقرار نیروهایی از دو طرف و تبادل اسرا از دیگر محورهای مورد توافق است.

سازمان ملل برای نظارت بر اجرای این توافق ۳۰ ناظر به یمن اعزام می‌کند. دبیر کل سازمان ملل گفت که هفته آینده قطعنامه‌ای در تایید نتیجه این مذاکرات و صدور مجوز استقرار ناظران سازمان ملل متحد در الحدیده تصویب می شود.

به گزارش ایمنا، چهارمین دور مذاکرات صلح یمن پنجشنبه گذشته با میانجیگری گریفیث، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد آغاز شد. ریاست هیأت مذاکره کننده انصارالله را عبدالسلام و ریاست هیأت دولت مستعفی (هیأت ریاض) را «خالد الیمانی»، وزیر امور خارجه دولت عبدربه منصورهادی، رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن برعهده دارند.

کد خبر 361324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.