۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
دولتِ در فیلتر

این روزها یکی از ابزارهای اصلی اظهار نظر مقامات دولتی، شبکه‌های اجتماعی، به ویژه توییتر هستند، روزی نیست که توئیتی از وزیر امور خارجه، سفیر ایران در لندن، نمایندگان مجلس و ... توجه کاربران را به خود جلب نکند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در شرایطی که بسیاری از شبکه های اجتماعی از جمله توئیتر در ایران فیلتر هستند، حضور مسئولان و مقامات دولتی در آنها نه تنها از ابعاد مختلف سیاسی و حقوقی، بلکه از نظر اجتماعی نیز همواره محل بحث بوده و اظهار نظرهای مختلفی به دنبال داشته است. در همین راستا، پیوستن بیژن زنگه، وزیر نفت به جمع کاربران توئیتر در روز روزهای اخیر بار دیگر بازار بحث و اظهار نظر پیرامون حضور مقامات رسمی در توئیتر را  داغ کرد.

زنگنه در قالب یک توئیت در صفحه شخصی خود عنوان کرد: «برای ارتباط پویا و موثرتر با مخاطبان داخلی و خارجی به توئیتر آمدم.»  و البته پیرو این توئیت، کاربران مختلفی به حضور او واکنش نشان دادند.

خوش آمدگویی به جمع ⁧‫دولت در فیلتر‬⁩

محمد مهدی تند گویان، معاون وزیر ورزش و جوانان در صفحه توئیتر خود پیرامون پیوستن زنگنه به توئیتر نوشت :به جمع ⁧‫دولت در فیلتر‬⁩ خوش آمدید جناب وزیر

وزیری که عقب نشینی نمی‌کند

صبا آذر پیک، جامعه شناس و کارشناس سیاسی در صفحه توئیتر خود نوشت: در دوره احمدی نژاد، دفتری کوچک داشت؛بدون آسانسور
‏فکر می کردم با اینکه وزیر نیست باید دفتر و دستکی بزرگ داشته باشه، ‏اما ساده، بی آلایش و اون همه تجربه رها شده .‏دی ماه٩٢ ‏می‌گفت مدیران نفتی که فرستاده از بابک زنجانی شکایت کنند، ممنوع الخروج شدن! اما عقب نشینی نمی‌کند جلوی آن مافیای بزرگ.

فقط مردم عادی باید ⁧‫فیلترینگ‬⁩ را تحمل کنند؟

آسمونی فعال توئیتری نوشت: خیلی درخواست‌ها در ایران بی پاسخ می‌ماند و رفع فیلترینگ هم یکی از آنهاست، فقط یک سوال: ‏بزرگان مملکت که در ⁧‫توییتر‬⁩ حضور دارند، آیا با چشم بصیرت موارد خلاف شرع را ⁧‫فیلتر‬⁩ می کنند؟ یا مردمان عادی به لحاظ آنکه چشم بصیرت ندارند باید ⁧‫فیلترینگ‬⁩ را تحمل کنند؟

نصب فیلترشکن در ایران ممنوع نیست

محسن یوسفی، فعال اجتماعی با دید متفاوتی در صفحه توئیتر خود آورده است: در حمایت از آقای زنگنه نمی‌نویسم چون از ره آورد هاشون مطلع نیستم، ولی فیلتر ربطی به آقای زنگنه نداره...! ‏از طرفی نصب فیلترشکن در ایران ممنوع نیست. ‏از جنبه سیاسیش که بگذریم به هرحال فیلتر دسترسی نوجوانان به سایت های مبتذل و پورنو را سخت تر کرده. همینش مثبته، نیست؟ هیچکس نمیتواند با ۲۸۰ کاراکتر نظام را تضعیف کند و یا دین مردم را به خطر بیندازد، مسئولانی که بر ممنوعیت و فیلترینگ اصرار دارند واقعا به عادی کردن جرم کمک می کنند. چنان چه مشهود است دستگاه قضایی اصرار بیشتری به فیلتر بودن دارد. در حالی که یکی از وظایف اصلی دستگاه قضایی این است که حتی المقدور زمینه جرم را کم کند. عادی شدن جرم و فراگیر بودن آن قبل از همه ، کار دستگاه قضایی را دشوار می کند. یقینا وظیفه حکومت است که زمینه‌ای بسازند تا قانون شکنی قبیح بماند.

بالاخره باب ارتباط با جوامع ایران و جهان را باز کردید!

پریا مودت خبرنگار و فعال رسانه ای پیرامون آشتی زنگنه با فضای مجازی نوشت: جناب زنگنه، بسیار خوشحالم که بعد از سالها فقدان تمایل به ارتباط با گزارشگران و مردم، باب ارتباط با جوامع ایران و جهان را باز کرده اید.

امتیاز شبکه‌ اجتماعی دوسویه بودن آن است

‏ محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به حضور زنگنه در فضای توئیتر واکنش نشان داد و نوشت: آقای زنگنه اگر می‌خواهید ارتباطتان پویا و مؤثر باشد توصیه می‌کنم نگاهتان بالا به پایین نباشد؛ برخلاف برخی از مسئولان انتظار نداشته باشید فقط دیگران شما را فالو کنند و بیانیه‌هایتان را بخوانند. شما هم دیگران را فالو کنید. امتیاز شبکه‌ اجتماعی مخصوصا توییتر دوسویه بودن آن است.

کد خبر 361317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.