برخی مدارس ناحیه شش قدمت ۵۰ ساله دارند

مدیر آموزش و پرورش ناحیه شش اصفهان گفت: تعدادی مدارس ناحیه شش آموزش و پرورش اصفهان قدمت بیش از ۵۰ سال دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا اعتباریان ظهر امروز ( پنجشنبه) در آیین بهره‌برداری از دومین پروژه اهدایی خیر نیک اندیش حاج محمد اعتباری و افتتاح مرکز پایگاه سلامت و مشاوره در ناحیه شش آموزش و پرورش اظهار کرد: این ناحیه از وسعت زیادی برخوردار است که شامل بخش شهری و روستایی است و اولویت آموزش و پرورش این منطقه فراهم کردن فضای مناسب برای تحصیل دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته هفت هزار نفر به تعداد دانش‌آموزان ناحیه شش اصفهان اضافه شده است، افزود: در حقیقت با افزایش این تعداد دانش‌آموز نیازمند تأسیس ۲۰ مدرسه برای تحصیل آنها بودیم که با تلاش و مساعدت خیران پانزدهمین مدرسه نیز طی دو ماه اخیر در این ناحیه افتتاح شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه شش اصفهان گفت: تکمیل این مدارس با اعتبارات و بخش دولتی و مشارکت خیرین استان بوده است و تعداد پنج مدرسه باقیمانده است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد تکمیل این مدارس باشیم تا در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

وی یادآور شد: معتقدیم که مدرسه سازی در جامعه یکی از کارهای خیر پسندیده و شایسته است که در مسیر تعلیم و تریبت انجام می‌شود. برخی از مناطق محروم اصفهان به شدت نیازمند تأسیس و راه‌اندازی مدارس برای تحصیل دانش‌آموزان هستند تا بتوان تمام مدارس را از دو نوبته بودن خارج کرد.

اعتباریان با اشاره به اینکه در منطقه مدارسی داریم که قدمت ۵۰ ساله دارند و به دلیل رشد جمعیت هنوز موفق به بازسازی آنها نشدیم، افزود: تعدادی مدارس دو نوبته هستند و برای بهبود فضای آموزشی در این منطقه به همکاری خیران نیاز داریم.

وی با اشاره به بهره‌برداری از مرکز سلامت خیرساز حاجیه خانم اعتباری در ناحیه شش آموزش و پرورش تصریح کرد: در این مرکز چالش‌های سلامتی مدارس بررسی و برای درمان آن اقدامات لازم انجام می‌شود؛ همچنین در این مراکز به موضوعات آسیب‌های اجتماعی نیز پرداخته می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه شش اصفهان گفت: در این ناحیه یک مرکز برای دانش‌آموزان کم توان و ناشنوا در حال تکمیل است و در مهر ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: در ناحیه شش آموزش و پرورش به شدت نیازمند احداث مرکز پژوهش‌های دانش آموزی و فعالیت‌های نجومی هستیم که می‌طلبد برای فراهم کردن این نیاز نیز مساعدت لازم با آموزش و پرورش ناحیه شش انجام شود.

کد خبر 361275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.