سوت‌های اشتباه داوری روی اعصاب سپاهان و ذوب‌آهن

مشکلات داوری رقابت‌های لیگ برتر همچنان امتیازهای زیادی را از دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا تساوی روز گذشته ذوب‌آهن در برابر نفت مسجد سلیمان یک اتفاق تکراری با خود به همراه داشت که آن هم اعتراض نماینده فوتبال اصفهان به قضاوت داور بازی بود که بنا بر نظر مدیرعامل و سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن از اعلام یک ضربه پنالتی به سود ذوب‌آهن و اخراج مدافع تیم حریف خودداری کرده است. دامنه اعتراضات فقط در جریان بازی نبود و در پایان مسابقه و به هنگام خروج تیم داوری از استادیوم هم هواداران خشمگین ذوب‌آهن در اعتراض به قضاوت داور مسابقه شعارهایی را علیه کمیته داوران فدراسیون فوتبال سر دادند. بنا بر گفته علیرضا منصوریان سرمربی ذوب‌آهنی‌ها داور کم تجربه بازی ذوب‌آهن و نفت مسجد سلیمان با سوت‌های بی مورد و اشتباهش اعصاب بازیکنان اصفهانی را به هم ریخت و همین سوت‌ها سرنوشت ذوب‌آهن در نیم فصل اول لیگ را هم تحت تاثیر قرار داد. البته آذری مدیرعامل ذوب‌آهن موضعی تندتر نسبت به این مسئله داشت و اشتباهات داوری را در ارتباط با تسویه حساب‌های مدیریتی با سعید آذری دانست که در جای خودش قابلیت بحث و بررسی دارد.

این اتفاق در شرایطی بازی نماینده فوتبال اصفهان را تحت تاثیر قرار داد که چهار روز قبل هم این داستان در بازی دو تیم سپاهان و پرسپولیس تکرار شده بود و طلایی‌پوشان اصفهانی هم نسبت به قضاوت علیرضا فغانی معترض شدند تا کار به مصاحبه امیر قلعه‌نویی علیه علیرضا فغانی داور آن بازی هم بکشد.

به هر حال اصفهانی‌ها هجدهمین سال حضور خودشان در رقابت‌های لیگ برتر را تجربه می‌کنند و همراه پرسپولیس، استقلال و سایپا پنج تیم همیشه حاضر در بالاترین سطح فوتبال ایران بوده‌اند و آن طور که از آمار مستند و فیلم ها مشخص است هر دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن تا امروز ضرر  و زیان بیشتری از داوری رقابت‌های لیگ برتر دیده‌اند. البته بنا بر وعده‌ای که عادل فردوسی‌پور در برنامه ۹۰ این هفته داد، قرار است که برای برنامه هفته آینده همه اشتباهات داوری در ۱۵ هفته گذشته مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود که کدام تیم‌ها نسبت به رقبا بیشتر مورد ظلم قرار گرفته‌اند و اگر امتیازات داوری داده می‌شد امروز کدام تیم در چه جایگاهی در جدول رده بندی حضور داشت.

با این حال اگر سری به هفته‌های گذشته رقابت‌های لیگ تا به امروز بزنیم با قاطعیت می‌توان گفت که هم سپاهان و هم ذوب‌آهن تحت تاثیر مشکلات داوری قرار گرفته‌اند و اشتباهات بی پایان داوری قسمتی جدا نشدنی از بازی‌های دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن بوده است.

کد خبر 361265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.