گذرهای فرهنگ و هنر در کاشان به بهره‌برداری رسید

کاشان - گذرهای فرهنگ و هنر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بافت تاریخی کاشان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محور مسجد آقابزرگ، کوچه آشتی کنان، گذرهای آب انبارخان و درباغ، باباولی و گذر پانخل تا میدان کمال الملک از جمله مسیرهای مشخص شده در گذر فرهنگ و هنر کاشان به بهره برداری رسید.

محمد حسین واحدیان، مدیر منطقه یک شهرداری کاشان در این آیین اظهار کرد: برای بهسازی، زیباسازی، مرمت، تنظیف، کف فرش و شست و شوی این گذرها که در بافت تاریخی شهر کاشان و در مسیر گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد، افزون بر سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از اعتبارهای شهرداری هزینه شده است.

وی گفت: گذر فرهنگ و هنر آب انبارخان یکی از گذرهایی است که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان و با هدف احیای شهرسازی فرهنگ مدار و رونق کسب و کار فرهنگی اجرا شده تا هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی بتوانند با دریافت تسهیلات کم درصد از آن بهره ببرند.

مدیر منطقه یک شهرداری کاشان افزود: به واسطه ایجاد این گذرها محور تاریخی مسجد و مدرسه آقا بزرگ تا میدان کمال الملک (فرهنگ و هنر) احیا و بازسازی شد.

واحدیان تصریح کرد: همچنین وزیر ارشاد امروز از پروژه بزرگ محله درباغ شامل احداث زمین بازی، پارکینگ و فضای سبز که تا کنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و کتابخانه ضرابی بازدید خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محور بافت تاریخی مسجد و مدرسه آقابزرگ تا میدان کمال الملک هنگام بازدید از گذرهای فرهنگ و هنر از یک نمایشگاه صنایع دستی، کارگاه زیلوبافی، خانه تئاتر کاشان، کارگاه نقاشی و مسجد آقا بزرگ بازدید کرد.

پس از این مراسم وزیر برای شرکت در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان راهی میدان کمال الملک (فرهنگ و هنر) از محور تاریخی گذرهای فرهنگ و هنر شد.

کد خبر 361254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.