۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد

روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: ۶۰ درصد تصادفات در حوزه ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد که یکی از دلایل بروز آن شتاب برای رسیدن به محدوده شهری یا خارج شدن از آن است.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در سومین جلسه کمیته مهندسی ایمنی راه کمیسیون ایمنی راه وزارت راه و شهرسازی، وقوع تصادفات در حومه شهرها و آمار بالای این نوع تصادفات در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه همچنین در خصوص ضوابط طراحی و ایمنی مربوط به ساخت و بهره‌برداری راههای اختصاصی و تهیه چارچوب راهبردهای ایمنی برای ارتقای ایمنی راه در محدوده ورودی شهرها با حضور اعضا و نمایندگان سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط بحث و بررسی و مقرر شد کمیته مهندسی ایمنی راه با هماهنگی اعضای چارچوب راهبردی مربوط به احداث، ایمنی، بهره‌برداری و نگهداری راه‌های اختصاصی تهیه و به کمیسیون ایمنی راه‌ها ارائه شود.

در این جلسه همچنین با اعلام اینکه ۶۰ درصد تصادفات در حوزه ۳۰ کیلومتری شهرها و ۴۰ درصد تصادفات در حوزه برون شهری رخ می‌دهد، افزایش تداخل ها و تقاطع‌های هم سطح این محدوده، وجود شهرک‌نشین‌ها و مراکز آموزشی و صنعتی، بی توجهی رانندگان به جلو در محدوده شهرها، عجله و شتاب برای رسیدن و یا خارج شدن از محدوده شهری به عنوان دلایل بروز تصادفات در محدوده ورودی شهرها اعلام شد.

در این جلسه همجنین به هم ریختگی بصری راننده و کاهش میدان دید افقی به دلیل وجود موانع مختلف از جمله وجود تابلوها، بیلبوردها و پوشش‌های گیاهی و در نتیجه بی توجهی راننده به جلو و وجود دسترسی ‌های متعدد و ناایمن نیز به عنوان دیگر عوامل بروز این تصادفات از سوی اعضا مطرح شد و درخصوص رفع این مشکلات و موانع راهکارهای پیشنهادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش، گسترش حمل و نقل عمومی به حومه شهرها، مشخص شدن نقاط پرتصادف هم‌پوشانی حومه شهرها، کنترل و نظارت سرعت در محدوده اطراف شهرها و همچنین افزایش تراکم نصب دوربین‌های کنترل سرعت و نیز کاهش سرعت رد این محدوده‌ها از جمله مواردی بود که برای ارتقای سطح ایمنی عبور و مرور در محدوده حومه شهرها و کاهش تصادفات جاده‌ای در این مناطق مطرح شد. 

کد خبر 361253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.