لزوم توجه به عدالت اجتماعی در تدوین طرح جامع شهری

یک کارشناس طراحی شهری با تاکید بر اینکه عدالت اجتماعی یکی از مهمترین مسائل در تدوین طرح جامع شهری است، گفت: برنامه‌ریزی در طرح جامع باید به گونه‌ای باشد که اهداف بلندمدت در نظر گرفته شود، زیرا در غیر این صورت شاهد عقب‌گرد به جای پیشرفت خواهیم بود.

نجما ایزدفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصول همجواری و دسترسی ها نباید تنها به مراکز شهر ختم شود و ضوابط و مقررات ساختمانی باید برای همه قسمت‌های شهر یکسان باشد.

وی افزود: برنامه‌ریزی در طرح جامع باید به گونه‌ای باشد که اهداف بلندمدت در نظر گرفته شود، زیرا در غیر این صورت شاهد عقب‌گرد به جای پیشرفت خواهیم بود به همین منظور باید مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در یک شهر مدنظر قرار گیرد.

این کارشناس طراحی شهری با بیان اینکه در برخی از مناطق شهر اصفهان جذابیت جمعیتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید آستانه کنترل جمعیت در محلات مختلف بررسی شود، زیرا برخی از محلات نیز دفع جمعیت دارند با توجه به این مسئله جمعیت باید عادلانه در شهر توزیع شود.

ایزد فر اضافه کرد: بدون شک اگر طرح تفصیلی و یا طرح جامع دور از واقعیت باشد از اهداف اصلی این طرح کاسته می‌شود، بنابراین باید برای ۲۰ سال آینده نگاهی بلندمدت داشته باشیم.

وی ضوابط مختلف طرح جامع را پیرامون مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و محیطی  دانست و تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل نیز مباحث مربوط به کالبد شهر است که باید نوع و سن ساختمان‌ها از نظر فرسودگی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کد خبر 361249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.