۳۰ درصد بودجه فرونشست زمین دامنه تخصیص یافته است

نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها گفت: برای بازسازی تاسیسات شهری مبلغ چهار میلیارد تومان مصوب شد که از این رقم تنها ۳۰ درصد آن محقق و تا کنون تخصیص یافته است.

عباس محمدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وعده‌های عملی نشده در خصوص موضوع فرونشست زمین در منطقه دامنه اظهار کرد: شروع فرونشست زمین در منطقه غرب استان و شهر دامنه قبل از سال ۹۲ بوده است که از دی‌ماه همان سال با اعلام شورای شهر و شهرداری منطقه پی‌گیری‌های لازم شروع شد.

وی در خصوص شروع اقدامات کارشناسی و روند بررسی‌ها افزود: از اسفندماه سال ۹۲ فعالیت‌های کارشناسی و بررسی خسارات وارده آغاز و در بررسی‌ها مشخص شد ۱۲۷ واحد مسکونی نیازمند تخریب کامل و ۱۹۳ واحد نیاز به بازسازی دارند.

نماینده فریدن در شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به ناکافی بودن مبالغ تخصیص یافته، تصریح کرد: در تیرماه سال ۹۳ وامی به مبلغ ۲۰ میلیون تومان و با کارمزد ۴ درصد مصوب شد همچنین مبلغ ۳.۵ میلیون تومان بلاعوض به این امر اختصاص یافت که با پی‌گیری‌های مداوم به شش میلیون بلاعوض افزایش یافت.

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای عالی استان‌ها با انتقاد از عدم تخصیص کامل بودجه‌های مصوب اظهار کرد: برای بازسازی تاسیسات شهری مبلغ چهار میلیارد تومان مصوب شد که از این رقم تنها ۳۰ درصد آن محقق و تا کنون تخصیص یافته است.

صالحی با اشاره به افزایش میزان تخریب‌ها پس از گذشت چند سال گفت: در حال حاضر تعداد منازل مسکونی آسیب‌دیده و درصد تخریب آنها افزایش داشته و این در حالی است که به تاسیسات زیرساختی شهر هم خسارات بیشتری وارد شده است.

نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه شهرداری شهر به تنهایی توان جبران خسارات را ندارد، خاطرنشان کرد: میزان خسارت به تاسیسات زیرساختی اعم از آسفالت و لوله‌های آب و گاز شهر هم بالاست و این امر نیازمند تخصیص بودجه‌های ویژه‌تری برای بازسازی منطقه است.

صالحی با اشاره به حضور مدیرکل بحران مدیریت بحران استانداری و انجام بازدیدهای صورت گرفته گفت: اعضای مدیریت بحران استانداری بازدیدی در هفته گذشته از این منطقه داشتند که در حال پی‌گیری امور هستند اما متاسفانه طبق روال قبل از قول‌هایی مبنی بر همکاری بوده است که معمولا هم محقق نمی‌شوند.

کد خبر 361248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.