اعتبار مهار فرونشست در دامنه تامین می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: کارگروه فرونشست زمین میزان و نرخ فرونشست در منطقه دامنه را اعلام خواهد کرد تا کمبودهای اعتباری این موضوع تامین شود.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بازدید از منطقه غرب استان و دشت دامنه اظهار کرد: حدود دو سال پیش به علت افت سطح آبهای زیرزمینی، دشت دامنه با شکاف و ترک منازل مسکونی مواجه شد.

وی در خصوص اقدامات لازم به منظور بازسازی منطقه دامنه افزود: در همان زمان چهار میلیارد تومان اعتبار به صورت کمک‌های بلاعوض وام برای تعمیر و بازسازی این واحدها در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت که عملیات بازسازی با هماهنگی نظام مهندسی شروع شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به پرداخت وام و تسهیلات از دو سال گذشته تا کنون تصریح کرد: از همان زمان مقرر شد مشخصات فنی این موضوع را نظام مهندسی و بنیاد مسکن مشخص کنند که با این برنامه‌ریزی برخی از منازل تا کنون بازسازی شده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه هفته گذشته جلسه و بازدیدهایی در منطقه دامنه انجام شد، گفت: در بازدیدهای جدید مقرر شد ترمیم‌های لازم با پیشنهادات بنیاد مسکن انجام شود همچنین کمبودهای اعتباری را به استان اعلام کنند تا برای ادامه تخصیص اعتبار پیشنهاداتی به مرکز داشته باشیم.

وی با تاکید بر انجام بررسی‌های کارگروه فرونشست استان در خصوص نرخ فرونشست اظهار کرد: میزان و نرخ فرونشست را این کارگروه با همکاری سازمان زمین‌شناسی و نقشه‌برداری کشور اعلام خواهد کرد تا تصمیمات لازم برای برنامه‌های آتی این منطقه گرفته شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در خصوص لزوم تغییر در الگوی کشت این منطقه تصریح کرد: در حال حاضر جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای برنامه‌هایی برای تغییر الگوی کشت دارند.

وی با بیان اینکه در بازدید جدید مصوب شد کنتورهای هوشمند برای چاه‌های منطقه نصب شود، افزود: همه تیم‌های منطقه به صورت ویژه در حال پایش موضوع هستند و مقرر شد بنیاد مسکن نیازهای کلی منطقه را در گزارش برآوردکرده، به استان اعلام کند تا اعتبارات لازم را از بودجه کشور دریافت کنیم.

کد خبر 361245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.