نظام "اقتصاد مدرسه" تدوین می‌شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: امکان درآمدزایی مدارس با تدوین نظام "اقتصاد مدرسه" ممکن است.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، علی الهیار ترکمن در مورد روند اجرای سیاست درآمدزایی مدارس و طرح اقتصاد مدرسه، اظهار کرد: رویکرد وزیر آموزش و پرورش رویکرد مدرسه محوری است و در راستای تحقق این سیاست باید چند کار مهم انجام شود که یکی از آنها تدوین نظام اقتصاد مدرسه است.

وی افزود: توجه به اقتصاد مدرسه به این معنا نیست که لزوماً بخواهیم مدرسه ای را اجاره دهیم و یا یک سری بنگاه های اقتصادی که در داخل مدرسه نیستند را وارد کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آنچه در این موضوع حائز اهمیت است ارائه خدمات آموزشی از طریق مدرسه به جامعه هدف است گفت: اگر بتوانیم این سیاست را اجرا کنیم نقش مهمی در شکل‌گیری اقتصاد مدارس ایفا شده است.

الهیار ترکمن ادامه داد: برگزاری کلاس‌های جبرانی، تقویتی و کنکور از جمله برنامه هایی است که می تواند در راستای کمک به درآمد زایی مدارس انجام داد. یک سری قوانین داریم که مدرسه موظف به اجرای آنهاست و باید این خدمات را رایگان ارائه کند، اما یک سری موارد هست که مدرسه تکلیف قانونی نسبت به انجام آن ندارد و می تواند از طریق آن درآمدزایی کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در نظام اقتصاد مدرسه پکیجی را تهیه خواهیم کرد که طبق قانون می توانیم آنها را در مدرسه انجام دهیم گفت: یک کار بسیار سخت است که برای استقرار آن نیازمند زمان بیشتری هستیم.

کد خبر 361176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.