سامانه پیش سردکشتارگاه دهاقان به بهره برداری رسید

دهاقان – شهردار دهاقان از افتتاح سالن پیش‌سرد کشتارگاه در این شهرستان خبرداد.

محمد لطفی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، اظهار کرد: در راستای ارتقاء کیفیت بهداشتی و امنیت غذایی گوشت قرمز، سامانه پیش سرد کشتارگاه دام شهرستان با هزینه ۱۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی افزود: در اجرای این طرح لاشه‌های استحصالی و آلایش‌های خوراکی دام نظیر دل، جگر، کله و پاچه و... قبل از عرضه به بازار مصرف به مدت ۱۲ ساعت تا یک شبانه روز و در دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد نگهداری وسپس با خودروهای سردخانه دار به مراکز عرضه و قصابی‌ها حمل می‌شوند.

شهردار دهاقان، باتوجه به اهمیت سامانه پیش سرد کشتارگاه، گفت: نگهداری گوشت در سامانه باعث ایجاد فرایند جمود نعشی شده که علاوه بر افزایش کیفیت گوشت قرمز، باعث از بین رفتن عوامل بیماری‌زا به ویژه تب کریمه کنگو می‌شود.

وی با اشاره به گنجایش و ظرفیت سامانه، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه حجم سالن پیش‌سرد ۵۰ مترمکعب است، گنجایش نگهداری ۱۷۰ لاشه گوسفند در روز را دارد.

لطفی افزود: احداث و راه‌اندازی این سامانه از مصوبات چند دوره کمیته امنیت غذایی شهرستان بوده که خوشبختانه با همکاری مسئولان و اهتمام جدی شهرداری این سامانه راه اندازی شد.

کد خبر 361134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.