بی‌انصافی است که جریان اصلاح‌طلبی را نقدپذیر ندانیم/حمایت از روحانی اشتباه نبود

نماینده مردم اصفهان در مجلس ششم در نشستی در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: حمایت از روحانی اشتباه نبود و این بی‌انصافی است که جریان اصلاح‌طلبی را جریان نقدپذیری ندانیم چگونه باید این جریان نقد شود وقتی شبانه‌روز صداوسیما بر علیه اصلاح‌طلبان حرف می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد شیرزاد نماینده مردم اصفهان در دوره ششم عصر امروز (سه شنبه) در نشستی به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی اصفهان با عنوان "من سرگذشت یاس و امیدم" اظهار کرد: این یاس و ناامیدی که از آن صحبت می‌شود تنها در بخشی از جوانان است و آنقدرها در همه جوانان عمومیت ندارد اگرچه همین اندازه هم نمود بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه این فضای یاس ریشه در گذشته دارد، افزود: نباید عاشق رهبران سیاسی شویم حتی نباید از آنها متنفر شویم، بزرگترین اشتباه نسل ما همین بود که عاشق رهبران سیاسی بودیم در حالی که رهبران سیاسی قهرمان نیستند و کارکرد خاصی دارند.

شیرزاد با اشاره به اینکه ادعای برخی رهبران تنها کارکرد انتخاباتی دارد، تصریح کرد: فضای انتخابات می‌طلبد که در آن شعارهای پرشور برای ایجاد انگیزه رای دادن وجود داشته باشد و ای کاش اینقدر فضای احساساتی در این زمان ها وجود نداشت.

رهبران سیاسی هم اشتباه می‌کنند

نماینده مردم اصفهان در دوره ششم با تاکید بر اینکه رهبران سیاسی هم اشتباه می‌کنند و هر انسانی اشتباه می‌کند، گفت: هیچ رهبر سیاسی در دنیا نبوده که اشتباه نکرده باشد اما من و شما باید ببینیم چه مرام سیاسی داشته باشیم و بهتر است از رهبران سیاسی حمایت کرد نه اینکه عاشق آنها باشیم چون در این صورت دیر یا زود از آنها متنفر می‌شویم.

شیرزاد با بیان اینکه بهتر است رهبران صلح طلب و سازشگر داشته باشیم، افزود: منافع همه افراد و دنیا در این است که رهبران سازشگر باشند هر چند اوایل انقلاب از رهبران سازشگر خوششان نمی‌آمد اما سازشکاری رهبران به نفع مردم تمام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فضای دعوا و مخاصمه به نفع هیچ‌کس نیست، گفت: اگر فضای کشور فضای خصومت و دعوا باشد نه سرمایه‌گذاری و نه ایجاد اشتغال و هیچ پیشرفتی صورت نمی‌گیرد حتی نمی‌توانیم با تهدیدات خارجی مقابله کنیم.

شیرزاد با بیان اینکه رهبران سیاسی را دوست داریم و از آنها حمایت می‌کنیم اما عاشق آنها نیستیم، افزود: چرا که هر چه آنها گفته‌اند قطعا درست نبوده و نیست و خوشبختانه در سالهای اخیر نسل جوان امروزی از فضای سیاسی احساسی فاصله گرفته است.

افراد سرخورده و منفی یاس و ناامیدی به جامعه می‌دهند

نماینده مردم اصفهان در دوره ششم با ابراز تاسف از موج رسانه‌ای جدید گفت: متاسفانه در ۲ سال اخیر موج رسانه‌ای ویرانگری از صداوسیمای خودمان تا رسانه‌های خارجی شکل گرفته است و هجمه‌ها و ایجاد نگرانی رسانه‌ها و فضای مجازی غیرپاسخگو و آدم های بی‌اخلاق که نمی‌دانند از فضای دموکراتیک چگونه استفاده کنند هم به آن دامن می‌زنند.

شیرزاد در خصوص مقایسه وضعیت ایران با دیگر کشورها گفت: به گفته کارشناسان در کشورهای غربی ۱.۵ درصد تحقیقات مهندسی به نتیجه می‌رسد در حالی که این رقم در ایران حدود ۸ درصد است و این نشانگر وجود نکات مثبت حتی با وجود تمام تحریم‌هاست اما متاسفانه تصور دانشجویان ایران برخلاف این است.

وی با تاکید بر اینکه برخی افراد منفی‌باف فضای یاس و ناامیدی را به جامعه دانشجویی وارد می‌کنند، گفت: وقتی افراد سرخورده و منفی به عنوان لیدر جمع باشند قطعا وضعیت با یاس همراه خواهد بود اما ورود افراد مثبت و باانرژی می‌تواند این فضا را تغییر دهد.

شیرزاد با انتقاد از دانشجویان گفت: امروزه در بین جوانان دغدغه‌هایی دیده می‌شود که دغدغه افراد ۵۰ ساله است و اصلا این افکار مربوط به قشر ۱۸ تا ۲۲ ساله نیست.

نماینده مردم اصفهان در دوره ششم با بیان اینکه جوانان کشورهای دیگر اینطور فکر نمی‌کنند، افزود: همه آنها می‌دانند که بعد از فارغ‌التحصیلی باید تلاش کنند تا کار به دست آورند و هیچ کشوری نیست که شغل تضمین شده به دانشجویانش بدهد.

شیرزاد با اشاره به ایجاد تغییرات بسیار در جامعه ایران، خاطرنشان کرد: امروز فضای متفاوتی در جامعه حتی در جناح راست وجود دارد که این فضا با ۲۰ سال پیش تغییرات بسیاری داشته است و نباید اینقدر بی‌انصاف بود که متوجه این تغییرات نباشیم.

وی متفاوت بودن عقاید را طبیعی دانست و افزود: متفاوت بودن عقیده چیز بدی نیست اگرچه عقاید متفاوت داریم اما همچنان درکنار هم هستیم و اینطور هم نیست که در صددرصد موارد با هم اختلاف داشته باشیم.

همه سم‌پاشی‌ها به ضرر کشور تمام می‌شود

نماینده مردم اصفهان در دوره ششم با بیان اینکه فضای امروز تا به حد زیادی مدیریت شده است، اظهار کرد: البته این بدین معنا نیست که اینجا بهشت است اگرچه شرایط زندگی ایده‌ال نیست اما باید درنظر داشت که هیچ جای دنیا اوضاع چندان مناسب نیست.

شیرزاد با انتقاد از برخی سیاه‌نمایی‌های بیش از حد گفت: کسانی که می‌خواهند به خارج از کشور بروند، بروند دلیلی ندارد برای توجیه کار خود بگویند وضع ایران بد است و با این پیش‌داوری‌ها جوانان را تحت فشار روانی قرار دهند.

نماینده مردم اصفهان در دوره ششم با ابراز تاسف از اینکه همه سم‌پاشی‌ها علیه ایران است نه دولت، افزود: همه این موارد به ضرر خودمان خواهد بود متاسفانه موفقیت جوانان تحصیل‌کرده و خلاق ما دیده نمی‌شود و تنها فضای منفی افراد مغرض و منفی دیده می‌شود.

اصلاح‌طلبان بیشتر به شعارهای عدالت‌جویی اقتصادی توجه کنند

شیرزاد با تاکید بر اینکه سازندگی و اصلاح نیازمند صبر و تحمل است، تصریح کرد: من به آینده خوشبین هستم به شرطی که افراد خلاق و خوش‌فکر مثبت لیدرهای سیاسی و اجتماعی باشند و با وجود چنین افرادی فضای جامعه عوض می‌شود.

وی در خصوص جریان عدالت اجتماعی گفت: این در جریان اصلاح‌طلبی همیشه بوده است که برخی دوستان می‌گویند شعارهای عدالت‌جویی برای اصولگراهاست و جریان رییس جمهوری قبل عدالت‌جو بود و بقیه را متهم به رانت‌جویی می‌کرد.

نماینده مردم اصفهان در دوره ششم مجموعه جریان اصلاح‌طلب به جهت مشیء اقتصادی را نه چپ دانست و نه راست و گفت: این نقد همیشه بوده که اصلاح‌طلبان باید بیشتر به شعارهای عدالت‌جویی اقتصادی توجه کنند ولی چیزی که باید بدانیم این است که در جناح اصولگرا خیلی دوست دارند مسئله عدالت‌طلبی را به برابری‌جویی اقتصادی تقلیل دهند که وارد بحث حقوق بشر نشوند.

شیرزاد با بیان اینکه وقتی می‌خواهند در فرآیند عدالت‌طلبی که در ذات بشر است بالانسی ایجاد کنند موضوعات اقتصادی را فراگیرتر می‌کنند، تصریح کرد: در فضای جهانی امروز هم نه چپ‌ها، چپ‌های ۶۰ سال پیش هستند و نه راست‌های امروز راست‌های ۶۰ سال پیش هستند و در واقع خیلی از راست‌های اروپایی هم به این نتیجه رسیدند که نمی‌شود فقرا را به حال خود رها کرد و باید اقدامات حمایتی باشد و چپ‌ها هم فهمیدند که نمی‌شود همه چیز را دولتی کرد.

حمایت از روحانی اشتباه نبوده است

وی  وجود چالش‌های بین اصولگراها و اصلاح‌طلبان را تعدیل‌کننده یکدیگر خواند و گفت: از موضوعات مضر یک جریان این است که برخی از این مسائل به سطح عوام‌گرایی و دروغ گویی بروند و اگر به شکل طبیعی در هر دو جریان چالش‌های اقتصادی باشد جواب می‌دهد و دولت ما نه دولت کاملا راست بوده و نه کاملا چپ و در همه دولت‌ها شاهد اقدامات حمایتی هستیم و نهادهای حمایتی ایران به نسبت دیگر کشورها فعال هستند.

شیرزاد با تاکید بر اینکه مجموعه کشور ایران در مسیر متعادلی حرکت می‌کند، تصریح کرد: اشکالی ندارد که این گرایش‌ها وجود داشته باشد اما اینکه جریان اصلاح‌طلب را یک جریان حمایت از سرمایه داری بدانیم این حرف چندان درست نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ششم جریان اصلاح‌طلبی را نقدپذیر دانست و افزود: حمایت از روحانی اشتباه نبوده، و این بی‌انصافی است که جریان اصلاح‌طلبی را جریان نقدپذیری ندانیم چگونه باید این جریان نقد شود وقتی شبانه‌روز صداوسیما بر علیه اصلاح‌طلبان حرف می‌زند وما چاره‌ای نداریم که ایران را اصلاح کنیم و این اصلاح قطعا به مرور و زمانبر خواهد بود.

کد خبر 361120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.