مردم هلند از دولت خود شکایت کردند

در ابتدای سال جاری، نوع انرژی مصرفی شبکه راه‌آهن هلند از سوخت فسیلی به انرژی باد تغییر کرد و در حال حاضر ۵۰ درصد از انرژی مورد نیاز برای این راه‌آهن الکتریکی از قدرت بادهای ملایم تأمین می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هلند در نظر دارد که تا پایان سال ۲۰۱۸، تمامی نیازهای انرژی این راه‌آهن را به صورت انحصاری از منبع انرژی تجدیدپذیر باد تأمین کند که قرارداد لازم برای تحقق این هدف مابین شرکت‌های راه‌آهن و تأمین‌کنندگان برق منعقد شده است. بنا بر متن این قرارداد، منابع بادی فعلی هلند نمی‌تواند میزان انرژی لازم جهت تحقق این هدف را فراهم کنند، لذا لازم است که تأمین‌کنندگان انرژی علاوه بر صرفه‌جوئی در مصرف الکتریسیته بادی، در تکنولوژی بادی جدیدی سرمایه‌گذاری کنند. بنابراین علاوه بر فعالیت مزارع بادی خود هلند، از انرژی بادی مزارع بلژیک و اسکاندیناوی نیز در این راه استفاده خواهد شد. البته هلند تنها کشوری نیست که در این راستا در تلاش است و دیگر کشورهای جهان نیز در جهت ایجاد راه‌آهن‌های سازگار با محیط زیست گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

به عنوان مثال می‌توان از تمرکز ایالات متحده به ساخت مزارع بادی و پیاده‌سازی طرح سفر با قطارهای بدون کربن نام برد، ولی آنچه باعث شهرت هلندی‌ها در این زمینه شده، شکایت آن‌ها از دولت به دلیل پایبند نماندن بر تعهدات خود مبنی بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است. دولت این کشور متعهد شده بود که تا سال ۲۰۲۰، انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا ۷۵ درصد نسبت به سال ۱۹۹۰ کاهش دهد که در مسیر دستیابی به این هدف تقریبا ناکام ماند و این مساله با نارضایتی و ناراحتی شهروندان آن همراه شد، که البته تغییر انرژی مصرفی راه‌آهن‌ها به انرژی باد دستیابی به تحقق این هدف را نزدیک‌تر کرد که این مسأله تقریبا هلند را در مسیر صحیح خود قرار داد.

کد خبر 361114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.