روش نوین ایسلند برای تامین برق

امروزه یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات جهان، خطر اتمام منابع فسیلی است که کشورهای مختلف را وادار به جایگزینی منابع تجدیدپذیر انرژی همچون انرژی باد و خورشید و زمین گرمایی می‌کند.

 به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایسلند کشوری است با چشمه‌های آبگرم طبیعی که بعضی دارای آبفشانی با قدرت پخش هزاران لیتر آب گرم به ارتفاع چند صد متر در هوا هستند. این چشمه‌ها، گودال‌های طبیعی دارای آب گرمی با دمای ۱۱۶ درجه سانتی‌گراد هستند که می‌توانند دمای لازم برای گرم کردن واحدهای قدرت موجود در دستگاه‌های قدرت حرارتی شرکت کلیمون را فراهم آورند.

شرکتی سوئدی به نام کلیمون برای تولید برق پاک از منابع گرمایی با درجه حرارت پایین، تکنولوژی جدیدی فراهم کرده است که بر اساس یک چرخه باینری (دوتایی) عمل می‌کند؛ در واقع این فناوری با استفاده از اختلاف دمای میان آب داغ و سرد برق پاک تولید می‌کنند.

در حال حاضر با بهره‌گیر ی از این فرصت، ایسلند که پیش از این به دلیل پایین بودن هزینه‌های انرژی خود هرگز به فکر استفاده از چشمه‌های طبیعی خود نبود، به استفاده از این تکنولوژی جدید روی آورده است و گروه مهندسی EFLA ایسلند اعلام کرده که از این پس برای تولید الکتریسته، از یک نیروگاه تولید برق جدید واقع در روستای Fludir در جنوب ایسلند استفاده می‌کند که برای تولید برق از انرژی زمین گرمایی بهره می‌گیرد.

کد خبر 361093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    0 0
    سلام. من هرچی گشتم سرویسی به نام ترجمه ندیدم. ترجمه هایی که در بخش شهرهای جهان ..‌ دیدم جالب بودن. اما بخش انگلیسی را یک سری زدم و خوشحال شدم که یک خبرگزاری به زبان انگلیسی انقدر خوب کار میکنه . کارتون خیلی خوبه