سیستم‌های WLL روستایی به شبکه همراه ارتقا می‌یابد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از رفع مشکل رومینگ در ۱۸ استان کشور خبر داد و گفت: تا پایان خردادماه سال آینده همه سیستم‌های WLL (مخفف عبارت Wireless Local Loop است به معنای حلقه محلی بیسیم) روستایی به شبکه همراه ارتقا پیدا می‌کند.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهرداد ترابیان با بیان اینکه ارائه خدمات اپراتورها با کیفیت کمتر از ۵۰ درصد را بی کیفیت می دانیم، اظهار کرد: با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت مخابرات و همراه اول تا پایان خردادماه سال آینده سیستم اینترنت رسانی WLL که در برخی از روستاها وجود دارد به شبکه 2G، 3G و 4G ارتقا پیدا می کند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیشرفت احداث سایت‌های تلفن همراه در استان ها در پروژه «همت»، خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در پروژه «همت» هنوز برای نصب ۱۰ سایت در برخی استان‌ها برخی ممانعت‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه بودجه اپراتورها از محل طرح توسعه فضای دولت الکترونیک و ارائه خدمات الکترونیکی در روستاها موسوم به USO تقسیم بندی شده است، افزود: به هر اپراتور ۲۰ منطقه با پوشش زیر ۵۰ درصدی اختصاص یافته است که در این بین اولویت ما روستاهای بالای ۶۰ خانوار است و روستاهای زیر ۲۰ خانوار شامل این طرح نمی شود.

ترابیان با اشاره به کمبود اعتبار در برخی از استان ها برای نصب تلفن خانگی، بر توجه به طرح هادی روستایی در مکان یابی سایت ها تاکید کرد و گفت: هزینه تاسیس سایت ها زیاد است و باید به موضوع وجود جاده های دسترسی و هزینه برق‌رسانی آن نیز توجه داشته باشیم. بعضی از استان ها برای برپایی شبکه، نیازمند تامین برق هستند که با توجه به صعب العبور بودن مناطق، برق رسانی در این نقطه ها به سختی و با اعتبار زیاد صورت می گیرد، بنابراین توجه به تراکم جمعیت در این زمینه بسیار مهم است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای هزینه کرد در طرح USO مانعی وجود ندارد، تصریح کرد: با مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه به بخش USO تزریق می‌شود و بخشی از فرکانس نیز به این طرح اختصاص می یابد.

ترابیان تاکید کرد: مشکل رومینگ در ۱۸ استان کشور رفع شد. برای مثال در استان فارس ۵۵۰ کیلومتر تحت پوشش رومینگ قرار گرفتند هر چند که ۲۰ کیلومتر از جاده ارتباطی استان فارس به بوشهر هنوز پوشش ندارد.

وی با اشاره به مشکلات استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در این استان با کمبود یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتری مسیر دسترسی روبرو هستیم که همین موضوع، ایجاد پوشش ارتباطی را با مشکل مواجه کرده است.

کد خبر 361085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    0 0
    باسلام ایا منظور این است که خدارو شکر دیگه سیستم ir.70برچیده میشود وهمراه اول جایگزین میشود؟؟؟؟
  • محمد IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    0 0
    باسلام آیا خوشبختانه سیستم wllبرچیده میشود؟؟