شاخص تلفات جانی تصادفات کاشان بالاتر از متوسط کشوری است

کاشان - عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: شاخص تلفات حوادث ترافیکی کاشان بالاتر از متوسط کشوری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، توکلی کاشانی در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان اظهار کرد: در پنج سال اخیر به طور متوسط شاخص حوادث منجر به فوت نسبت به جمعیت در کشور برای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۳ نفر بوده که این رقم در کاشان در حوادث درون و برون شهری ۳۵ نفر است.

وی با تاکید بر اینکه این عدد برای حوادث درون شهری کشور ۹.۴ و برای شهر اصفهان ۱۱ است، افزود: متاسفانه این آمار برای شهر کاشان ۱۴.۷۷ است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران تصریح کرد: ۹۰ درصد متوفیان حوادث ترافیکی در گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال، راکبان موتورسیکلت هستند.

وی ادامه داد: برخلاف الگوی حاکم بر تلفات ترافیکی اکثر شهرهای کشور که در آن بانوان، عموما به عنوان عابر پیاده، کشته می‌شوند در کاشان، سهم قابل ملاحظه‌ای به بانوان سرنشین موتورسیکلت اختصاص دارد.

توکلی با بیان اینکه برای کنترل سرعت رانندگان ابزار نظارتی و کنترل سرعت را می طلبد، خاطرنشان کرد: استفاده نکردن از کلاه ایمنی از دیگر معضلات و دلیل کثرت تلفات ترافیکی در کاشان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران عنوان کرد: دو پروژه مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک کاشان برای نخستین بار در این شهر انجام می‌شود که اجرای این پروژه‌ها سبب می‌شود تصویر روشنی از وضعیت حمل و نقل و ترافیک و نیز ایمنی ترافیک در اختیار مسئولان و سیاست گذاران این حوزه قرار دهد.

وی افزود: نظارت مطالعات طرح جامع ترافیک کاشان، با دقت و سختگیرانه همراه با برگزاری جلسات متعدد در شهرداری و دانشگاه انجام شده است.

توکلی گفت: اگر چه همه ما به دلیل استفاده روزمره از سیستم حمل و نقل و ترافیک و حضور در شبکه معابر ممکن است نسبت به برخی مسایل ترافیکی، اظهار نظرهای شخصی و سلیقه‌ای داشته باشیم، اما باید پذیرفت که دانش حمل و نقل و ترافیک یک علم شناخته شده در دنیا است و تمامی آن بر اساس آمار و ارقام و بکارگیری روابط، فرمول‌ها و مدل‌های ریاضی است، همچنین در همین مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک کاشان، تمامی مراحل طرح از آغاز تا مرحله فعلی که مدل سازی ترافیک شهر و شبیه سازی آن در نرم افزار بوده است، همه به صورت اصولی و مبتنی بر مراجع معتبر علمی انجام شده است.

وی ادامه داد: نرم افزاری که از آن برای شبیه سازی ترافیک کاشان استفاده شده در زمره معدود نرم افزارهای قدرتمند در این زمینه است که بسیاری از شهرهای جهان در حال حاضر با همین نرم افزار مدل شده و تحلیل می‌شوند و سابقه جامع ترافیک در جهان به چند دهه پیش باز می گردد که خوشبختانه چند سالی است در کشور توسط نیروهای دانشگاهی داخلی و با بهره گیری از به روزترین ابزارهای موجود برای شهرهای کشور و از جمله کاشان استفاده شده است.

توکلی افزود: خوشبختانه در حال حاضر کل سفرهای شهر کاشان با مبدا و مقصد مشخص به همراه اطلاعات شبکه معابر، در نرم افزار مدل شده و نهایتا احجام ترافیکی معابر به تفکیک مدهای مختلف، در شبکه بارگذاری شده‌اند و مدل ساخته شده این امکان را می‌دهد تا پیش از اجرای هر طرحی، در محیط شبیه سازی شده نه تنها اثرات آن در محدوده اجرای طرح احصا شود بلکه اثرات آن در کل شبکه نیز دیده شود.

کد خبر 361070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.