۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
جبری از جنس محیط

نگرش ما به محیط پیرامون باعث خلق هنرهایی می‌شود که ترکیب آن‌ها در کنار هم انسان را به فکر وامی‌دارد و گالری نگرش با نمایشگاه "جبر محیطی" با تحلیل های جامعه شناختی میزبان نگاه گرمتان است.

علی استدلال مدیر گالری نگرش  در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره نمایشگاه "جبر محیطی" اظهارکرد: پروژه جبرمحیطی شش ماه پیش استارت خورده و عنوان "جبر محیطی" به این دلیل انتخاب شده که تیم تحلیل محتوا گالری در بررسی جامعه شناختی روی هنرمندان به این نتیجه رسید که هر هنرمند تحت تأثیر هر محیطی که درونش متولد ‌و بزرگ شده و از لحاظ فرهنگی تکامل یافته تحت تأثیر شدید محیط است و این محیط روی تولیدات آثار تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: با عنوان جبر محیطی شروع کردیم با هنرمندان عکاسی و نقاشی دعوت و صحبت کردیم که نیازهای اولیه و ثانویه انسان بر  جبر محیطی چه تاثیراتی می‌گذارد و از هر هنرمند خواستیم که خودآگاه در هر عنوانی که دغدغه جبرمحیطی دارند اثر هنری ارائه دهند.

مدیرگالری نگرش تصریح کرد: آثار گردآوری شده در بحث عکس ، آثاری‌اند که با شعر شاعران عرب زبان ترکیب شدند.

استدلال با اشاره به چرایی انتخاب شاعران عرب زبان گفت:شاعران عرب زبان معاصر، غالباً از کشورهایی همچون فلسطین، سوریه، عراق و لبنان که حدوداً در ۵۰ سال اخیر با مشکلاتی که برایشان بوجود آمده، دچار تحول شده اند و با بررسی این تحولات با آثار هنرمندان عکاس اصفهانی و سایر شهرهای ایران ترکیب کردیم که حاصل آن گالری عکس و مولتی مدیا شد که نمایشگاه آن تا  ۲۸ آذرماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در مجموع دو آرشیو که یکی از آن‌ها شامل عکس‌های هنرمندان ایرانی ارسال شده بود و دیگر آرشیو شامل اشعار عربی است که دربخش عکس آقای مؤمن زاده و افلاکی  و در ادبیات عرب دکتر حمادی به ما کمک کردند تا بتوانیم هارمونی بین عکس‌ها و متون ایجاد کنیم.

مدیر گالری نگرش تاکید کرد: تعداد هنرمندانی که آثار ارسال کردند بیش از صد نفر از سرتاسر ایران است که ۵۳ اثر از هنرمندان انتخاب شد.

استدلال  با بیان اینکه آرتیست و شرایط تولید اثر با عنوان جبر محیطی به مراحل اجرا رسید، افزود: رویکرد مجموعه ما به عنوان یکی از گالری‌هایی که  در هنر معاصر فعالیت می‌کند  بسیار نزدیک به هنرمندان مفهوم گراست و از این حیث مفهوم برای ما دارای اهمیت است.

وی افزود: گالری یک تیم تحلیل محتوا دارد که روی پروژه‌هایی کار می‌کند که خروجی خود گالری باشد که جبر محیطی در اولین پروژه‌های گالری نگرش که برگزار کرده به بررسی آرتیست و جامعه‌ای که درون آن زیست می‌کند پرداخت و در پروژه‌های بعدی قرار است به مسائل متفاوت‌تری بپردازیم .

مدیرگالری نگرش تصریح کرد: در حین نمایشگاه جبرمحیطی که چند قسمت است بخش اول عکس و مولتی مدیا است و بخش دوم در ۲۳ آذرماه به صورت گروهی توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی انجام می‌شود. همچنین ۲۹ آذرماه پرفورمت پرادیس و۷ دی نمایشگاه نقاشی جبرمحیطی آغاز می‌گردد.

استدلال ادامه داد: ۳۰ آذر تا پنج دی ماه برای یک هفته نمایشگاه پروسینگ آرت فراخوان داده شده که نقاشان علاقه‌مند  که اثر هنری در این نمایشگاه ندارند روی بوم‌هایی که روی دیوار است نقاشی کنند و در نمایشگاه بعدی از نقاشی‌هایی که داخل گالری کشیده شده استفاده می‌کنیم .

کد خبر 361044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.