افتتاح بزرگ‌ترین مجموعه آموزشی استان در نجف‌آباد

نجف‌آباد- مجموعه آموزشی و فرهنگی شهید حججی با ۳۰ کلاس درس و اعتبار ۱۲ میلیارد تومان با مجموع زیربنای ۱۷ هزار متر مربع در نجف‌آباد به صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف‌آباد، عباس رضایی، استاندار اصفهان امروز(سه شنبه) در آیین افتتاح مجموعه آموزشی و فرهنگی شهید حججی اظهار کرد: کاش بسیاری از دستگاه‌های اجرایی از شیوه عملکرد بنیاد برکت الگو می‌گرفتند و برخی پروژه‌ها که در حال تبدیل به آثار تاریخی هستند را هر چه زودتر به پایان می‌رساندند.

وی از مسئولان بنیاد برکت درخواست کرد: ۲۶ مجموعه مشابه را در سطح شهرستان‌های مختلف استان به نشان ۲۶ سال عمر با برکت شهید حججی کلنگ‌زنی کند و امیدواریم تا سال آینده امکان افتتاح بعضی از آن‌ها را پیدا کنیم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در کنار اهمیت فعال شدن دو مجتمع اشتغال‌زایی مشابه اژیه در شرق اصفهان، باید بگوییم که اصلی‌ترین مشکل اصفهان موضوع تامین آب است، از مجموعه برکت درخواست داریم به هر شکلی که امکان دارد، ما را در مسیر رفع این معضل کمک کند.

وی افزود: بنیاد برکت در حال حاضر قرارداد ساخت ۷۸ مدرسه با مجموع نزدیک به ۵۰۰ کلاس را با سرمایه‌گذاری بیش از ۶۵ میلیارد تومان در اصفهان منعقد کرده که از این تعداد تاکنون ۲۹ مدرسه با ۱۸۷ کلاس به بهره‌برداری رسیده است.

دومین هدیه رهبری به نجف‌آباد

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی از ورود بنیاد برکت به عرصه‌های مهم و مورد نیاز کشور همچون موضوع اکتشاف و پالایش نفت، مدرسه‌سازی، توسعه اشتغال و تولید داروهای ویژه سرطان تقدیر کرد و گفت: در این مجموعه اتفاقات بسیار بزرگی آن هم با تکیه بر دانش بومی و توان جوانان در حال انجام است و امیدواریم با رفع بعضی موانع، به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی بیمارستان درمان سرطان در شهرستان به عنوان دومین هدیه رهبر معظم انقلاب به مردم نجف‌آباد باشیم.

وی با اشاره به سطح بسیار بالای امکانات و زیرساخت‌های در نظر گرفته شده برای این بیمارستان، ضمن تقدیر از رهبر معظم انقلاب و نیروی زمینی سپاه برای اختصاص بخشی از زمین‌های نظامی شمال شهر به جانمایی این بیمارستان ادامه داد: در کنار بیمارستانی که در حال حاضر در تهران فعال است، بنیاد برکت سه مجموعه دیگر را هم در سطح کشور در دست اجرا دارد که یکی از آن‌ها به نجف‌آباد اختصاص پیدا کرده است.

ابوترابی تاکید کرد: مدافعان حرم ما زخم‌زبان‌های زیادی شنیدند و در اوج افتخار ولی غربت به شهادت رسیدند، شهید روح‌الله کافی‌زاده نخستین شهید مدافع حرم شهرستان را چند سال پیش در شرایطی تشییع کردیم که حتی نمی‌توانستیم به محل شهادتش اشاره کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهدای مدافع حرم شهرستان به ویژه شهدای همیشه مظلوم فاطمیون، از بنیاد برکت درخواست کرد: به یاد این شهدا مدارسی در نقاط مختلف شهرستان ساخته و تجهیز شود.

سرمایه گذاری در این شهر هزینه نیست

حجت‌الاسلام حسناتی، امام جمعه نجف‌آباد در ادامه این آیین افتتاح مجموعه آموزشی و فرهنگی شهید حججی با بیان اینکه این افتتاح ۱۱۱۱ مدرسه بنیاد برکت محسوب می‌شود، اظهار کرد : در ابتدای کلنگ‌زنی و حتی میانه کار برخی انتظار داشتند کار پیش نرفته یا با تاخیر همراه شود، اما تلاش جهادی و شبانه‌روزی تمامی دستگاه‌های مربوطه به ویژه بنیاد برکت، نوسازی مدارس، آموزش و پرورش شهرستان و دیگر دستگاه‌های متولی این امر، غیرممکن را عملیاتی کرد.

وی از آغاز تحصیل حدود ۷۰۰ دانش‌آموز در این مجموعه از ابتدای سال تحصیلی جاری به عنوان حل کننده بخشی از مشکلات شهرستان در زمینه کمبود سرانه فضای ورزشی استاندارد نام برد و گفت: اگر همه برای انجام کاری همت کنند، آن کار شدنی خواهد بود، در پیچ تاریخی تعیین کننده‌ای قرار گرفته‌ایم که بدون کمک گرفتن از مردم امکان عبور سربلند از آن میسر نخواهد شد.

امام جمعه نجف آباد با اشاره به تحصیل حداقل ۵۵ هزار دانش‌آموز در شهرستان تصریح کرد: گاهی شرمنده مردم می‌شویم که امکان خدمات رسانی مناسب به آن‌ها را پیدا نمی‌کنیم، هرگونه سرمایه‌گذاری در این شهر، هزینه نخواهد بود و حتی بیشتر از آن را مردم این دیار به نظام بر می‌گردانند.

وی عنوان کرد: از مجموع ۳۵۸ واحد آموزشی فعال در بخش مرکزی شهرستان نجف‌آباد، نزدیک به ۴۰ درصد به عنوان فضاهای فرسوده شناخته می‌شوند که از این میزان هم ۷۰ مدرسه در اولویت نوسازی و بازسازی قرار گرفته‌اند.

مردم از هیچ تلاشی برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی دریغ نکرده‌اند

پدر شهید حججی در این آیین با اشاره به سوابق درخشان شهرستان در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: مردم نجف آباد از هیچ تلاشی برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی دریغ نکرده‌اند، واقعا ساخت این مجموعه حق مردم بوده است و مسئولان با تلاش‌های شبانه روزی سعی در ساخت و تجهیز این مجموعه داشتند، اقدامی که واقعا قابل ستایش است.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم در آینده نیز شاهد تداوم خدمات زیربنایی به مردم و رفع بسیاری از معضلات و کمبودهای موجود باشیم.

به گزارش ایمنا، بخش پایانی این مراسم به اهدای چفیه‌های متبرک شده توسط مقام معظم رهبری و چند هدیه به خانواده شهدای مدافع حرم شهرستان، شهدای اعزام شده تیپ فاطمیون از نجف‌آباد اختصاص داشت.

در سفر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان اصفهان، از یکصد فرصت شغلی ایجاد شده در بخش اژیه که در قالب طرح اجتماع محور سحاب و در در زمینه‌ پرورش دام سبک، شترمرغ و قارچ با مجموع سرمایه‌گذاری سه میلیارد تومانی انجام گرفته نیز به صورت رسمی رونمایی شد.

کد خبر 361026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.