صلابت مسئولان برای اقتدار کشور نباید شکسته شود

تیران-استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: صلابت و جایگاه مسئولان در رده‌های مختلف برای حفظ اقتدار کشور نباید شکسته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، حجت الاسلام مهدی گرجی در سومین اجلاس نماز شهرستان تیران‌ و کرون با بیان اینکه در جامعه باید خوبی‌ها گسترش یابد، اظهار کرد: یکی از جنبه‌های گسترش خوبی‌ها احترام به یکدیگر و نقد منصفانه و عالمانه است.

وی افزود: برای حفظ اقتدار کشور صلابت و جایگاه مسئولان در رده‌های مختلف با اهداف سلیقه‌ای و نقدهای غیرمنصفانه و بی‌تدبیری نباید شکسته شود، زیرا خط مقدم کشور و نظام حفظ صلابت و اقتدار مسئولان در رده‌های مختلف است.

استاد حوزه علمیه اصفهان ادامه‌ داد: شکسته‌شدن حرمت و جایگاه‌های افراد در زندگی شخصی و اجتماعی خسارت‌های زیادی همراه دارد و اگر در جامعه حرمت و جایگاه مسئولان شکسته شود آنگاه دشمن برای تحقق اهداف خود فرصت‌سازی می‌کند.

وی با بیان اینکه در زندگی خانوادگی نیز باید حرمت اعضا خانواده را نگه داریم، تصریح‌ کرد: بی‌توجهی به حقوق اعضای خانواده و تخریب شخصیت‌ها و درگیری بین زن و شوهر اقتدار خانواده را نابود می کند و حریم خانواده  از بین می رود.

حجت الاسلام گرجی برای دعوت کردن نسل جوان به نماز، رعایت حقوق فرزندان و ادب لازم است و گفت: بی‌توجهی به حقوق افراد خانواده و بداخلاقی‌ها نتایج بدی در جامعه دارد.

وی با بیان اینکه با ادب و خوش رفتاری می توان جوانان و نوجوانان بسیاری را به مسجد جذب کرد، افزود: رفتار افراد در بیرون از مسجد بسیار اهمیت دارد چرا که با اخلاق نیکو می توان زمینه حضور مردم را در برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی فراهم کرد.

استاد حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه جایگاه نماز جمعه در دین اسلام مهم و اساسی است، خاطرنشان‌کرد: این جایگاه باید در جامعه بیشتر تقویت شود و مردم برای حضور در این فریضه دینی همت بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر تقویت جایگاه نماز جمعه در عصر حاضر یادآور شد: نماز جمعه یک جایگاه مردمی است و باید جایگاه مردمی آن بیش از پیش تقویت و انگیزه مردم را برای حضور در این فریضه دینی تقویت کرد.

وی با اشاره به برخی رفتارها و اقدامات که منجر به نارضایتی مردم به پای دین می شود، گفت: نباید مراسم‌های مذهبی منجر به نارضایتی و ناراحتی مردم و خانواده‌های اطراف مساجد شود.

کد خبر 361014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.