گلایه‌ها و درخواست‌های تابش پس از دیدار با پرسپولیس

مدیرعامل باشگاه سپاهان پس از دیدار روز گذشته مقابل پرسپولیس در چهار چوب هفته دوازدهم لیگ برتر، اعتراضاتی به داوری این دیدار داشت و خواستار جدی تجهیز ورزشگاه‌های ایران به سیستم کمک داور ویدئویی برای نیم‌فصل دوم شد.

مسعود تابش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد اتفاقات این دیدار، اظهار کرد: بهتر است در لیگ فوتبال ایران در مورد مسائل فنی صحبت نکنیم؛ ما بیشتر نگران مسائل حاشیه‌ای هستیم و بحث یکی، دو بازی هم نیست و همه بازی‌ها با این مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: تا دقایق پایانی این دیدار سه امتیاز بازی را کسب کرده بودیم اما داور با یک تصمیم عجیب و غریب جلوی دیدگان همه خطای محرز صددرصدی بر روی بازیکن سپاهان را نادیده گرفت اما در همان لحظه ضربه پنالتی به سود تیم حریف اعلام شد.

تابش با بیان اینکه تصمیمات عجیب و غریبی که برای این تیم خاص گرفته می‌شود فقط مختص این بازی نبود، افزود: در چهار بازی اخیر فقط شش، هفت امتیاز به حساب تیم پرسپولیس واریز شده است و از طرفی هم در چهار بازی گذشته عیناً برعکس این تصمیمات برای تیم سپاهان اتخاذ و امتیازاتی از سپاهان گرفته شده است.

اشتباهات مکرر داوری، شُبه ‌برانگیز است

مدیرعامل باشگاه سپاهان با اشاره به اینکه  قبول داریم اشتباهات داوری جزیی از بازی است، ادامه داد: همان‌طور که یک بازیکن در بازی مرتکب اشتباه می‌شود یا مربی در یک تعویض اشتباه می‌کند یا ممکن است در چیدمان تیم دچار اشتباه می‌شود، داور هم جایزالاخطا است اما زمانی که یک سری اشتباهات مکرر و پشت‌سر هم تکرار می‌شود، شُبه ‌برانگیز است.

تساوی سپاهان و پرسپولیس با سوت مشکوک

دیدار تیم های سپاهان و پرسپولیس

حواشی دیدار تیم های سپاهان و پرسپولیس

وی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است دست‌های پشت پرده‌ای وجود داشته باشد؟تصریح کرد: فکر می‌کنم سناریویی برای یک تیم نوشته شده است. تعداد تیم‌های مدعی لیگ امسال کم نیست و به واسطه حضورشان، رقابت‌ها فشرده است؛ حتی تیم‌های پایین جدولی هم تیم‌های خوبی هستند و به هیچ وجه نتیجه بازی با این تیم‌ها از قبل مشخص شده نیست.

تابش گفت: جالب است تمام اتفاقات میمون و مبارک در دقایق آخر بازی برای تیم حریف اتفاق می‌افتد و تمامی تبعات و اتفاقات ناگوار در دقایق پایانی بازی برای سپاهان؛ تیم ذوب آهن هم در این فصل از داوری‌ها بسیار متضرر شده است. فکر می‌کنم باید بقیه تیم‌های حاضر در لیگ برای کسب مقام دومی به بعد تلاش کنند چون ظاهراً برای مقام قهرمانی لیگ فوتبال سناریویی نوشته شده و اجرا می‌شود.

خواستار تجهیز ورزشگاه‌ها به سیستم وار هستیم

مدیرعامل باشگاه سپاهان تصریح کرد: زمانی که فغانی داور خوب فوتبال کشورمان از سه متری صحنه خطا بر روی بازیکن را نمی‌بیند و بازیکن سپاهان بی‌جهت اخراج می‌شود، ما خواستار تجهیز ورزشگاه‌ها به وار (کمک داور ویدئویی) هستیم تا صحنه ‌بازی‌ها پس از پایان بررسی شود چراکه به سلامت بازی و قضاوت‌ها کمک می‌کند. ورزشگاه‌های فرانسه، انگلیس، اسپانیا و ... مجهز به این تکنولوژی هستند و درخواست جدی تجهیز ورزشگاه‌ها به این سیستم در نیم‌فصل دوم را داریم. تا چه اندازه باید از داوری متضرر شویم؟ چندین مرتبه اعتراضمان را محترمانه اعلام کرده‌ایم اما اتفاق خاصی نیفتاده و باز هم به این موضوع اعتراض داریم. نکته قابل تأمل اینکه همه ناداوری‌ها در دقایق پایانی بازی اتفاق می‌افتد.

رفتارهای ناشایست هواداران را تأیید نمی‌کنیم

وی تصریح کرد: به دلیل ناداوری‌ها و اتفاقاتی که در لیگ برتر فوتبال تکرار می‌شود، کم کم مردم هم عصبی شده و عکس‌العمل نشان می‌دهند البته ما هم موافق رفتارهای ناهنجار از سوی هواداران در ورزشگاه و بیرون ورزشگاه نیستیم و رفتارهای ناشایست آن‌ها را محکوم می‌کنیم.

تابش با بیان اینکه از همان ابتدای بازی سپاهان و پرسپولیس، نخستین پرتاب نارنجک دستی از سوی هواداران پرسپولیس انجام شد، تصریح کرد: در هر صورت ما موافق این رفتارها نیستیم چراکه این حرکات به ضررمان است و کسانی که این رفتارها را از خود نشان می‌دهند هوادار سپاهان نیستند بلکه از نظر ما دشمن سپاهان بوده و این رفتارها را تأیید نمی‌کنیم.

جوسازی‌های قبل از این دیدار چه معنایی دارد؟

مدیرعامل باشگاه سپاهان با اشاره به اینکه بعد از بازی پرسپولیس و ذوب آهن با وجود اینکه پرسپولیس برنده دیدار بود و سه امتیاز بازی را از آن خود کرد اما جوسازی‌ها شروع شد و حساسیت بیش از حدی به دیدار سپاهان و پرسپولیس دادند، خاطرنشان کرد: چرا مصاحبه‌ای که محمد دادکان، رییس اسبق فدراسیون فوتبال ۱۴ سال گذشته انجام داده باید قبل از دیدار روز گذشته مجدداً منتشر شود؟ در زمان دادکان، تیم سیمان سپاهان بود و الان چه ربطی به تیم سپاهان دارد؟ پس از انتشار مجدد مصاحبه دادکان، او در تماسی تلفنی با من، ناراحتی خود را از این اقدام عنوان و موضوع را تکذیب کرد. اما آن‌ها جو مدنظرشان را ایجاد کردند. مصاحبه‌های نادرست، بی‌موقع و بدون جهت قبل از برگزاری دیدار سپاهان و پرسپولیس چه معنایی دارد؟

فرد پرتاب‌کننده سنگ به شیشه اتوبوس پرسپولیس منتسب به سپاهان نیست

وی با بیان اینکه تیم پرسپولیس به جای اینکه محل اقامتشان را در اصفهان انتخاب کنند، به هتلی در یکی از شهرهای تابع اصفهان رفتند، اظهار کرد: در مسیر رفتن به هتل سنگی به اتوبوس این تیم زده می‌شود و شیشه اتوبوس ترک بر می‌دارد اما این موضوع را بیش از اندازه بزرگ کردند. ضمن اینکه اعلام می‌کنیم فردی که سنگ را به سوی اتوبوس این تیم پرتاب کرده منتسب سپاهان نیست و ما هم او را محکوم می‌کنیم.

تابش اضافه کرد: از رادیو ورزش شنیدم که گاز اشک‌آور در هتل محل اقامت پرسپولیس پرتاب شده و بازیکن پرسپولیس مورد ضرب و شتم قرار گرفته که اصلاً این طور نبوده و مقامات انتظامی شاهین‌شهر هم اعلام کردند چنین اتفاقی نیفتاده است. حتی شب قبل از بازی، هواداران پرسپولیس اطراف هتل اقامت این تیم جمع شده و سر و صداهایی ایجاد کرده که بازیکنان پرسپولیس هم آن‌ها را به آرامش دعوت کرده‌اند. تمامی این اتفاقات و بزرگنمایی‌ها باعث ایجاد تنش و حساسیت می‌شود. اگر باشگاه پرسپولیس در مورد محل اقامتشان با ما مشورت کرده بودند به آن‌ها توصیه می‌کردیم در مرکز شهر اصفهان محلی را برای اقامت انتخاب کنند و طبق صورت جلسه شورای تأمین، نیروی انتظامی امنیت آن‌ها را از زمان ورود به فرودگاه تا زمان برگشت تأمین می‌کرد.

هر زمان که احساس خطر می‌کنند، داستانی می‌سازند

مدیرعامل باشگاه سپاهان در پاسخ به این سوال که چرا باید این اتفاقات برای تیم‌های اصفهانی بیفتد، گفت: شاید هر زمان که احساس خطر می‌کنند داستانی درست می‌شود. چند سال گذشته زمانی که پرسپولیس مقابل سپاهان تن به شکست داد، موضوع آب‌های مسموم و ... را مطرح کردند. در صورتی که هم خود آن‌ها در جریان هستند، هم ما و هم فدراسیون فوتبال که وقتی یک تیم در شهر دیگری میهمان است تمام موارد و تهیه اقلام مورد نیاز تیم بر عهده باشگاه است.

وی با طرح این سوال که چرا باید عکس‌العمل‌های زیادی نسبت به تیم پرسپولیس در ورزشگاه‌های مختلف کشور از جمله تهران، تبریز و ... ایجاد شود، ادامه داد: اینکه پرچم کشور دیگری بی‌مورد بالا می‌رود را نمی‌پذیرم و مخالف این حرکت هستم و اعتقاد دارم باید پرچم کشور خودمان و پرچم سایر باشگاه‌های کشور را همیشه به اهتزاز درآوریم. اینکه زمانی برای احترام به بازیکن کشور دیگری به مناسبت خاصی این حرکت انجام شود توجیه دارد ولی با این کار مخالف هستم بالا بردن پرچم کشور دیگری در ورزشگاه نقش جهان را تأیید نمی‌کنیم گرچه تمام این مسائل نتیجه عکس‌العملی است که در مردم به وجود آورده‌اند.

شاهکار است با وجود بی‌مهری، صدر جدول هستیم

تابش گفت: دلیل اینکه هر گزارشگر و مجری حتی در برنامه‌های غیر ورزشی اولین سوالی که از یک بچه، بزرگ، پیر و جوان می‌پرسد این است که طرفدار تیم قرمز هستی یا آبی، چیست؟ چرا یکبار این سوال پرسیده نمی‌شود که طرفدار تیم فوتبالی زرد هستید یا سبز. سپاهان، تراکتورسازی و خیلی از تیم‌های دیگر هم هواداران میلیونی دارند اما این رفتارها باعث بی‌انگیزگی می‌شود.

مدیرعامل باشگاه سپاهان اظهار کرد: در شرایط سختی باشگاه سپاهان را با ۷۰ تیم در ۳۶ رشته ورزشی که نزدیک به ۱۰۰ ورزشکار ملی‌پوش دارد، اداره می‌کنیم. اگر کمک نمی‌کنند حداقل اذیتمان هم نکنند. با وجود این همه کم مهری، شاهکار کرده‌ایم که تا الان در صدر جدول قرار داریم.

کد خبر 361012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن احمدی IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    7 0
    باعرض سلام وخسته نباشید بنظر اینجانب تقلای باشگاه پرسپولیس برای تعویض داور بی نتیجه نبود واین کار جواب هم داد و سر باشگاه سپاهان را به باد داد و امتیاز شیرین بازی را گرفت البته اگر کمک داور نباشد پرسپولیس دراین جایگاه نمی تواند باشد پس باشگاه پرسپولیس باید به داوری افتخارکند نه به بازیکنان باتشکر