تشکیل کارگروه ویژه برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان تقویت سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی را مهمترین راهکار کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: در استان اصفهان کارگروهی برای این مهم تشکیل شده که تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی از مهمترین برنامه‌های آن است.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مدیریت شهری با تقویت ناوگان عمومی اعم از بهبود سرویس دهی مترو، تاکسیرانی، اتوبوسرانی و خیابان‌سازی‌ها ؛ گام مثبتی را در جهت کاهش آلودگی های هوا برداشته که از مهمترین این اقدامات افزایش ساعات سرویس دهی مترو است.

وی با اشاره به اجرای طرح حلقه حفاظتی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح از ورود خودروهای سنگین به مرکز شهر ممانعت می شود که به دنبال آن ترافیک شهری کاهش یافته و هوا سالم‌تر می‌شود.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان در خصوص وضعیت خشکسالی گفت: در حال حاضر که اصفهان با پدیده خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند شهرداری با انتقال آب از طریق تانکر، مانع از خشکی فضای سبز شده است که این اقدام در کاهش آلودگی هوا نیز موثر بوده است.

مرادی با اشاره به اجرای طرح معاینه فنی با حساسیت بالا در شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان با افزایش ایستگاه‌های معاینه فنی و در نظر گرفتن اولویت برای معاینه فنی خودروهای شهرداری، مدیریت بحران را در این زمینه انجام داده است.

وی از اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل خبر داد و افزود: بر اساس این طرح تهدیدهای شهر شناسایی شده و در طرح جامع شهری و طرح تفصیلی گنجانده می‌شود تا بر اساس آن‌ بتوان تصمیم‌گیری درستی اتخاذ کرد.

کد خبر 360990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.