روز حماسه و ایثار در سمیرم ادای دین به شهدای شهرستان است

سمیرم- نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم سمیرم نقش پررنگی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و نام‌گذاری روزی به نام حماسه و ایثار در این شهرستان ادای دین به شهدای شهرستان و خانواده آنها است.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم با اشاره به گرامی داشت روز حماسه و ایثار مردم سمیرم در ۱۸ آذر ماه تصریح کرد: خون  شهیدان بهای پیروزی انقلاب اسلامی بود تا نهال نوپای انقلاب بتواند جان گرفته و در آن دوران خاطره انگیز رشد کند.

نماینده شهرستان سمیرم با اشاره به حرکت آگاهانه و ایثار گونه شهدای سمیرم در دوران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: حرکت این شهدا از یک منطقه کوچک و دورافتاده که به موج حرکت عظیم ملت ایران در سال ۵۷ متصل شدند و فتح و پیروزی نهایی را به ثمر رساندند نشان از مجاهدت ها و از خودگذشتی مردم این خطه است.

سلیمی افزود: حرکت آگاهانه و خودجوش مردم شهرستان سمیرم با وجود فاصله از پایتخت و دوری از مرکز استان نشان از وجود فرهنگ عاشورایی و اسلامی در بطن جامعه این شهرستان است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم شیخ شمسعلی نادری از روحانیون انقلابی و امام جمعه موقت سال‌های قبل سمیرم گفت: آن مرحوم زحمات زیادی در راه پیروزی انقلاب و آگاهی دادن مردم این شهرستان کشید.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: مردم سمیرم نقش پررنگی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و نام‌گذاری روزی بنام حماسه و ایثار در این شهرستان ادای دین به شهدای شهرستان و خانواده این عزیزان است.

به گزارش ایمنا، جمشید نادری، حسن افشاری، جلال راجی، خسرو آقایی، رمضانعلی آصفی و علی اکبر افشاری شش شهید دوران انقلاب در چنین روزی به همراه تعدادی از انقلابیون دیگر، به مقر ژاندارمری رژیم سابق در مرکز شهر سمیرم حمله کردند و ساختمان ژاندارمری را به آتش کشیدند.

شهرستان سمیرم در ۱۶۰کیلو متری جنوب استان اصفهان، در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است.

کد خبر 360982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.