مقاوم‌سازی بافت‌ فرسوده به تاب آوری شهر کمک می‌کند

یک کارشناس برنامه‌ریزی شهری، تاب‌آوری یک شهر را نوعی پدافند غیرعامل دانست و گفت: خوشبختانه طی دو سال اخیر حساسیت‌ها نسبت به تاب‌آوری شهر اصفهان بیشتر شده است.

الهام ایزدفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان در مقایسه با سایر شهرهای کشور از تاب‌آوری مناسب‌تری در برابر حوادث و بحران‌ها قرار دارد که این جایگاه بدون تلاش‌های مدیریت شهری امکان‌پذیر نبود؛ مدیریت دقیق در جهت افزایش تاب آوری، تشکیل اتاق‌های فکر و شفاف سازی از مهمترین مسائل تاثیرگذار در زمینه پیشروی تاب آوری در شهر اصفهان بوده است.

این کارشناس برنامه ریزی شهری با اشاره به آلودگی هوای اصفهان خاطرنشان کرد: متاسفانه اصفهان به دلیل صنعتی بودن و وجود ریزگردها دومین شهر آلوده کشور محسوب می شود که بدون شک نبود جریان آب در رودخانه زاینده رود بر این بحران‌ها افزوده است.

ایزدفر با بیان اینکه مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده می‌تواند کمک شایانی به افزایش تاب‌آوری شهر اصفهان کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه زلزله می‌تواند یکی از بحران های غیر قابل پیش بینی باشد، باید قبل از وقوع این پدیده بافت‌های فرسوده مقاوم‌سازی شود که خوشبختانه طبق بررسی نقشه‌های زمین در اصفهان جایگاه گسل‌ها به طور کامل مشخص است و بر اساس آن می‌توان برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: تدوین سند بازآفرینی شهری می‌تواند در احیاء بافت فرسوده تاثیر مثبتی داشته باشد و به دنبال آن تاب‌آوری شهر را افزایش دهد.

کد خبر 360973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.