تخلفات شهری امسال کاهش یافت

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از کاهش چشمگیر تخلفات شهری در سال جاری خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مبنی بر پیشگیری از وقوع تخلف، امسال میزان تخلفات شهری کاهش یافته است.

حسن محمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: از آنجایی که صنوف مزاحم در شهر به آلودگی‌های هوا و صوت دامن می‌زنند، فعالیت این صنوف متوقف و یا کنترل شده است، تکدی‌گری، ساخت و سازهای غیر مجاز، سد معبر، دستفروشی و .. در ردیف مشاغل مزاحم قرار می‌گیرد که اکنون در حال ساماندهی این مشاغل هستیم.

وی با اشاره به فعالیت برخی از مشاغل مزاحم در شهر اصفهان خاطرنشان کرد: به طور مثال فعالیت کارگاه‌های زرگری در مرکز شهر به دلیل تولید تیزآب و سیانور به شدت به آلودگی هوا دامن می‌زند بنابراین با توجه به شکایات مردمی و حفظ مسائل زیست محیطی از فعالیت این کارگاه‌ها جلوگیری شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه امسال با تعاملات هر چه بیشتر میان دستگاه‌های مختلف توانستیم تخلفات شهری را کاهش دهیم به طوری که در هنگام صدور پروانه یک شغل مزاحم، ممانعت‌هایی صورت می‌گرفت.

محمدحسینی اضافه کرد: امسال ۲۶۰ مورد پرونده شکایت از مشاغل مزاحم به این مدیریت ارائه شده است که از این تعداد فعالیت برخی از مشاغل متوقف و ساعات فعالیت مشاغل دیگر نیز ساماندهی شد.

وی خاطرنشان کرد: پرنده فروشی، انبارهای جمع آوری بازیافت و کارگاه‌هایی که تولید دود دارند از مهمترین مشاغل مزاحم به حساب می‌آیند و تاکنون شکایات مردمی زیادی از فعالیت این گونه مشاغل ارائه شده که همگی مورد پیگیری قرار گرفته است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان آموزش نیروهای مشغول در مشاغل مزاحم را گامی مناسب در جهت بهبود عملکرد این مشاغل دانست و گفت: با آموزش صحیح به اصناف مختلف و همچنین آموزش به شهروندان در تشریح مشکلات ناشی از مشاغل مزاحم شاهد کاهش زیان‌های ناشی از این نوع شغل‌ها بوده‌ایم.

کد خبر 360962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.