توضیح بختیار درباره امضا نکردن متن استعفای نمایندگان استان

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین وظیفه نمایندگان مجلس تصویب قانون بودجه کل کشور است، اگر در لایحه دولت ایراد و اشکالاتی وجود دارد باید اشکالات به شکل منطقی شناسایی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار امروز( دوشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معتقدم برای رفع مسائل کشور باید از راهکارهای عقلانی و منطقی استفاده کرد، گفت: برخی نمایندگان استان که استعفا دادند، پنج یا شش دوره نماینده اصفهان بودند، اما موضوع زاینده رود هنوز رفع نشده البته دلیل این موضوع استفاده نکردن از راه‌های صحیح، منطقی و قانونی است.

وی گفت: احقاق حقابه سد کوچری با همین مشکل مواجه بود و ردیف بودجه‌ آن تحت نظارت مدیریت قم قرار گرفته بود، اما این موضوع با یک روش قانونی رفع شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی افزود: برای رفع مساله از ماده ۱۸۲ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت استفاده کردم، ابتدا در وزارت نیرو  و سپس در سازمان برنامه و بودجه پیگیر شدیم و در هیئت دولت به تصویب رساندیم و بودجه را از آب قم به آب تهران تقلیل دادیم.

وی با بیان این‌که نمایندگان ملت به جای اینکه توپ را از زمین مجلس به زمین مردم بیاندازند باید برای مسائل کشور تصمیم بگیرند، تصریح کرد: در سال‌های گذشته منابع اعتباری لازم در بودجه‌ برای خرید تضمینی گندم قرار داده نمی‌شد و در مجلس نطق می‌کردیم که دولت پول خرید تضمین گندم را پرداخت نکرده است، دو سال است که در بودجه‌ سال ۹۶ و ۹۷ منابع کافی برای خرید تضمینی گندم قرار داده شده و امروز با چالش عدم خرید تضمینی گندم مواجه نیستیم.

بختیار  گفت: مهم‌ترین وظیفه نمایندگان مجلس تصویب قانون بودجه کل کشور است، اگر در لایحه دولت ایراد و اشکالاتی وجود دارد باید اشکالات به شکل منطقی شناسایی شود و در کمیسیون تلفیق مشکل را رفع کنند و تا در صحن علنی مجلس به تصویب برسد، تصویب بودجه در اختیار نمایندگان مجلس است و از این اختیار خود به جای استعفا استفاده کنند و مسائل مردم را حل و فصل کنند.

رییس فراکسیون پاسخگوی مجلس شورای اسلامی با اشاره به امضا نکردن متن استعفای نمایندگان استان اصفهان گفت: من هیچ یک از متونی که در مجلس امضا می‌شود را بدون آن که بخوانم و دقت کنم امضا نمی‌کنم، من موظف هستم از حقوق مردم کشور و منافع ملی که ارجح بر تمام مسائل است، دفاع کنم.

وی خاطرنشان کرد: امروز نباید مردم استان‌های مختلف را رو در روی یکدیگر قرار دهیم  و همه کشور به عنوان یک ملت قلمداد می‌شوند، اگر مدیران کشور درست تصمیم نگیرند این موضوع تبدیل به تنش‌های اجتماعی می‌شود، برای جلوگیری از تنش‌های اجتماعی سیاست گذاران کشور باید رویکرد و راهبرد خودشان را تغییر دهند.

کد خبر 360935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • علی محمد ناصری دبیر باز نشسته FR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    1 6
    سلام . آفرین برشما که عقلانی و منطقی تصمیم گرفتید .ای کاش با همین روش دست غارتگران بیت المال راقطع می کردید وایادی طالب قدرت وجاه طلب را از پست های مدیریتی جاروب می کردید وثروت اندوزان غیر قانونی به مجازات می رساندید .به امید آنروز وموفقیت شما شاد و کامیاب باشید
  • میثم IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    2 6
    باید افتخار کرد به این نماینده
  • همشهری HU ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    0 1
    آقای مهندس علی بختیار نماینده محترم شهرستان گلپایگان و خوانسار با سلام مدتی است که فعالیتهای مربوط به نمایندگی شما به میزان قابل توجهی افزایش یافته و هر روز چند برنامه و بازدید در دستور کار دارید!!! انشاءا... این فعالیتها نمایشی و محدود به زمان پیش از انتخابات نباشد و مردم از نتایج عملی این فعالیتها بهره مند شوند.
  • علی IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    0 0
    آقای بختیار چرا طرح شفاف سازی ارای نمایندگان را به نتیجه نرساندید مگر فراکسیون شما که همه امور را عقلایی پیگیری میکند و در اکثریت نیز هست با عقلایی بودن شفافیت آرا مخالف است این طرح هیچ مغایرتی با آزادی نمایندگان ندارد در بیشتر کشورها حتی متن اظهارات نمایندگان در کمسیونها هم در اختیار عموم قرار میگیرد
  • محمدعلی بخشایش اردستانی IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    2 0
    با سلام واقعا همین است که این نماینده می گوید آقایان نمایندگان اصفهان چندین ساله دنبال کارهای بیهوده از قبیل تغییرات مدیران و استخدام اقوام و دوستان وغیره بوده اند
  • سیدصالحی خوانساری NL ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    3 3
    بسم الله النور درایت و دور نگری یکی از برترین خصیصه های خدادادی هست که خداوند منان در معدود بندگان صادق و خاص خود به ودیعه می سپارد . بر خود فرض دانستیم مراتب خرسندی و حمایتمان را از تصمیمات بجای نماینده فعال و خوش فکر خطه عالم پرور خوانسار و گلپایگان ابراز و اعلام نمائیم. الاحقر سیدعباس سیدصالحی وکیل دادگستری مرکز مدیریت جمعیت جوانان نخبه خوانساریهای مقیم مرکز
  • م IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    3 0
    خدا رو شکر که یک نفر هست که برخلاف بقیه 18 نماینده استان از فهم و کمالات و قدرت تحلیل و دلسوزی برخوردار باشه!!!!! جنابعالی در مورد همون پروژه ننگین کوچری که آب اصفهان رو بردند هم مقصرید حالا با استناد به اون اتفاق خفت بار به عنوان سند افتخار و راه درست برای پروژه های اصفهان اسم می برید؟!!! واقعا که!! اگر قصد غارت اصفهان وجود داره این روشی که جنابعالی می فرمایید کاملا درست است و جواب می دهد که آب شمال اصفهان به قم برود آب مرکز اصفهان به یزد و آب جنوب اصفهان هم به چهار محال و کرمان! امیدوارم مردم فراموش نکنند و از یاد نبرند این تصمیم و توجیهات شما رو
  • احمد IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    0 0
    با سلام ، متاسفانه مدتی است که نطراتم ارسال نمی شود و دچار خطای وارد کردن کد اشتباه!!!!! می شود. لطفا رسیدگی بفرمایید.