نخستین رویداد استارتاپی گردشگری در شهرضا برگزار می‌شود

شهرضا – رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا گفت: نخستین رویداد استارتاپی گردشگری شهرستان، باهدف حمایت از ایده‌های برتر در این زمینه، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، فرید نعیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه باید محلی برای بروز خلاقیت‌ها و استعدادهای افراد باشد، تصریح کرد: نبود زیرساخت علمی و تحقیقاتی مناسب در بیشتر بخش‌ها، یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی است که مانع موفقیت طرح‌ها می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت حمایت از کارآفرینی، اظهار کرد: کارآفرینی به معنای خلق ارزش تازه در بازار تولید و سرمایه است که با امکانات مختلف و در بخش‌های گوناگون انجام می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا با بیان اینکه تنها راه‌ رفع مشکل بیکاری در کشور کارآفرینی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه ترس از ورشکستگی و عدم اطمینان از سرمایه‌گذاری، باعث عقب‌ماندگی کشور در زمینه کارآفرینی و اشتغالزایی و تولید ثروت شده است.

نعیمی از برگزاری نخستین رویداد استارتاپی گردشگری در این شهرستان خبر داد و افزود: ثابت می‌کنیم با حمایت از استعدادهای جوانان تحصیل‌کرده، می‌توان کارهای بزرگی را انجام داد.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا به عنوان مجموعه‌ای توانمند و دارای زیرساخت‌های مناسب، پیشگام این رویداد علمی و فرهنگی شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا تصریح کرد: در مناطق مختلف کشور و از جمله در شهرستان شهرضا، مناطق طبیعی و جاذبه‌های توریستی و تاریخی فراوانی وجود دارد که می‌تواند زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی باشد.

نعیمی از فعالیت دو مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه خبر داد و افزود: ۳۵ هسته تحقیقاتی فعال در این دانشگاه، در آینده به شرکت‌های فعال در عرصه‌های مختلف تبدیل می‌شوند.

وی افزود: مرکز تحقیقاتی شیمیایی رازی شهرضا رتبه نخست کشور را دارد و یکی از واحدهای تولیدی این دانشگاه کشور را از واردات روان‌کننده‌ها و پایدارکننده‌ها بی‌نیاز کرده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا با تأکید بر اهمیت الگوسازی در ترویج فرهنگ کارآفرینی، خاطرنشان کرد: متأسفانه ضعف در روحیه کار تیمی باعث شده تا هماهنگی بین سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده با مشکل مواجه شود، اما دانشگاه محل مناسبی است تا این مشکل را به روش علمی و منطقی رفع کند.

کد خبر 360865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.