حدود ۱۳۵ میلیون مترمکعب در سد زاینده‌رود آب موجود است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: الان در سد زاینده‌رود حدود ۱۳۵ میلیون مترمکعب آب داریم، آنچه می‌توانیم به آن اتکا کنیم این است که بررسی مشکل هنوز به صورت جدی روی میز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود میرمحمد صادقی صبح امروز ۱۸ آذرماه، در نشست "هم اندیشی پروژه مدیریت یکپارچه منابع آب زاینده‌رود" که با حضور مدیران ارشد وزارت نیرو، مدیران ارشد استان و محققان آلمانی در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: آب یک مسئله چند ضابطه است که ذی‌نفعان زیادی در آن دخیل هستند.

وی افزود: لفظ مدیریت یکپارچه به وجود آمد تا بدانیم بیهوده است انتظار داشته باشیم یک سازمان همه مشکلات را حل کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: حدود ۲۰ روز پیش این پروژه به وزیر نیرو ارائه شد و همه از این پروژه استقبال کردند، از پایگاه اطلاعاتی خیلی بزرگی در این پروژه استفاده شده، در ابزار مدیریتی نرم افزارهای مختلفی برای آب زیرزمینی، آب سطحی و سناریوسازی برای مدیریت این پروژه ارائه شده است همچنین تیم هایی از آب منطقه اصفهان و چهار محال و بختیاری برای نوشتن برنامه‌های تکمیلی برای بهره برداری وارد کار شده‌اند.

میرمحمد صادقی افزود: با کمک صنایع فولاد، ذوب آهن و شهرک های صنعتی روی طرح مدیریت پساب در شهرک صنعتی مورچه خورت کار شد، در بهبود کیفیت پساب فاضلاب، طراحی تصفیه خانه بر اساس پایلوتی که در این طرح بوده در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شاید بهتر بود از ابتدا این طرح وارد مرحله اجرا می‌شد، افزود: امیدواریم در فاز سوم این پروژه، نتایج در عمل بررسی شود.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از تشکیل سازمان اجرایی مدیریت یکپارچه (R.B.O) خبر داد و گفت: باید در تصمیم گیری ها از روش تصمیم و خطا به سمت مدیریت WMT برویم اما مهم این است که نتیجه این تلاش از سال ۸۹ تا کنون ارائه شود و با نگاه نقادانه و کارشناسی این پروژه در مراحل اجرایی موفق باشد و کاربرد این پروژه را در حل مسائل کشور ببینیم.

کد خبر 360849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.