مشکلات آب با تعامل مسئولان اجرایی و محققان حل می‌شود

دکتر الک از وزارت آموزش و تحقیقات کشور آلمان، تاکید کرد: باید به سمت یکپارچکی مدیریت منابع آبی برویم و اگر تعامل بین مسئولان اجرایی و محققان وجود نداشته باشد، نمی‌شود به حل این مشکلات رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دکتر الک صبح امروز ۱۸آذرماه، در نشست هم اندیشی پروژه مدیریت یکپارچه منابع آب زاینده‌رود که با حضور مدیران ارشد وزارت نیرو، مدیران ارشد استان و محققان آلمانی در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: پروژه ایران از معدود پروژه هایی است که در فاز دوم حمایتی نیز آن را دنبال کردیم و این نشان دهنده اثرات مثبت ارتباط ایران و آلمان است.

وی افزود: وزارت انرژی آلمان نیز در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده و همکاری مثبت دوجانبه ای به دلیل پتانسیل‌های موفقی که در طول اجرای این پروژه انجام شده است.

الک از وزارت آموزش و تحقیقات کشور آلمان اضافه کرد: آلمان دارای ظرفیت های زیادی در حوزه تکنولژی های جدید برای بازچرخانی آب و نمک زدایی آن است، هرچند همکاری های بین المللی نیز برای ما از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی گفت: در کشور آلمان سالانه ۳۰۰ میلیون یورو سرمایه در گردشی است که برای امور تحقیقاتی مانند پروژه های مربوط به آب و محیط زیست وجود دارد.

 الک خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم که در آینده، کمبود شدید آب در جهان رخ می دهد همچنان که سازمان ملل اعلام کرده است تا سال ۲۰۵۰ تقاضای مردم برای آب ۵۵ درصد افزایش میابد البته زاینده رود فقط یک مثال از آن است.

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد از آب های آلمان شرایط زیست محیطی مناسبی ندارد، افزود: حمایت از پروژه های آب در آلمان در حوزه مدیریت منابع آبی جایگاه ویژه ای دارد و پروژه‌ها در نشریه فدرال به همگان نشان داده می‌شود.

این مسئول در وزارت آموزش و تحقیقات کشور آلمان گفت: در آلمان، تابستان خیلی خشکی را تجربه کردیم و پس آن متوجه شدیم ما نیز با بحران روبه رو خواهیم شد.

وی اعلام کرد: بسته حمایتی مبنی بر در اختیار گذاشتن آب سالم برای همه جهانیان در نظر گرفته‌ایم و نقش همه افراد در آن بسیار مهم است.

الک افزود: برای حفاظت از محیط زیست و مقابله با مخاطراتی که آن را تهدید می کند، پیشنهادهای همکاری ارائه می‌دهیم که از اواخر سال میتوان زمینه همکاری در این مستئل فراهم شود

وی اضافه کرد: مرکز آموزشی با همکاری ایران و آلمان قرار است راه‌اندازی شود، تاسیس این مرکز دستاورد بزرگی است زیرا خیلی مهم است که در این حوزه آینده نگری داشته باشیم.

این مسئوال از وزارت آموزش و تحقیقات کشور آلمان گفت: مقرراتی وضع کرده ایم که بورسیه هایی به دانشجویان بویژه در حوزه تحقیقات آب در اشتراک با کشورهایی که در این حوزه با ما همکاری می‌کنند، تعلق بگیرد که البته بیشترین تقاضای دانشجو در این حوزه را از ایران داشتیم.

وی افزود: برای پروژه های آینده فراخوانی برای فعالیت‌هایی که به سلامتی محیط زیست و تحقیقاتی می‌پرازد، وجود دارد که از ۱۵ دسامبر می‌توانید با ما وارد مذاکره شوید.

کد خبر 360846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.