استفاده ایثارگران از حمل و نقل عمومی شهری رایگان شد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از اجرای طرح استفاده رایگان ایثارگران مشهدی از حمل و نقل عمومی شهری خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدجواد رجاییان اظهار کرد: براساس مصوبه شورای اسلامی مشهد و در راستای اجرای ماده ۴۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، استفاده از حمل و نقل عمومی با شرایط خاص برای خانواده شهدا و جانبازان رایگان است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شهریورماه سال گذشته نسبت به ارائه تسهیلات رایگان حمل و نقل عمومی به ایثارگران اقدام شده است، ادامه داد: در راستای اجرای مصوبه، این مهم با معرفی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، نسبت به استفاده رایگان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، آزادگان، خانواده شهدا و خانواده جانبازان ۷۰ درصد مقیم مشهد مقدس، از خطوط اتوبوسرانی و قطارشهری (سفر درون شهری) برای حداکثر ۶۰ نوبت در هر ماه انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد افزود: در این راستا شارژ کارت قابل انتقال به ماه بعد نبوده و فقط از طریق صدور کارت ویژه امکان‌پذیر است.

رجاییان با اشاره به اینکه تسهیلات واگذاری شده بلیط رایگان حمل و نقل درون شهری مخصوص ایثارگر (خانواده شهید، جانباز و ...) صاحب عکس بوده و فقط هزینه کارت‌المثنی دریافت می‌شود، گفت: برای استفاده از تخفیف در ابتدای هر ماه لازم است افراد به یکی از باجه‌ها و یا مراکز شارژ و فروش "من کارت" مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه با اتمام تعداد سفر ماهانه، سفرهای بعدی با کسر هزینه انجام خواهد شد، لازم است فرد از مبلغ اعتبار "من کارت" خود اطمینان داشته باشند که در این خصوص شماره پشتیبانی ۳۱۲۹۱۵۱۳ آماده پاسخگویی به سئوالات احتمالی در این موضوع خواهد بود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به نحوه استفاده از این تسهیلات خاطرنشان کرد: خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران، برای بهره‌مندی از این تسهیلات لازم است به آدرس اینترنتی https://mancard.mashhad.ir و بخش ثبت‌نام "من کارت" ایثارگران مراجعه کنند.

رجاییان با اشاره به ارایه آماری از تراکنش‌های انجام شده توسط خانواده ایثارگران طی شش ماه نخست امسال، اظهار کرد:: در این راستا طی شش ماه نخست سال تعداد تراکنش‌ها یک میلیون و ۳۷۷ هزار و ۲۱۷ بوده که یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۷۰۸ تراکنش در اتوبوسرانی رقمی بالغ بر پنج میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال است.

وی اضافه کرد: همچنین در مدت یاد شده ۱۶۰ هزار و ۵۰۹ تراکنش در قطارشهری انجام شده که معادل رقمی بالغ بر یک میلیارد و ۲۳ میلیون ریال است.

کد خبر 360842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زینب قوچانی IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    7 2
    چهارماهه کارت وگرفتم هردفعه که میبرم کارتم شارژنمیشه فقط هزارتومن خودم توش میمونه،نمیدونم چیکارکنم....
  • امیرحسن IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    0 0
    دوست نداشتم