۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
طبیعت در هنر پدیدار می‌شود

"گویا تنها راه نجات آدمیان بازگشت دوباره به طبیعت است، جایی که با مهربانی آغوشش را برای زیستنی بدون رنج باز کرده، طبیعتی که آغوشش رنگ سیاه و سفید به خود گرفته است."

به گزارش خبرنگار ایمنا، هنرمندان گویا بیشتر می‌توانند به این آغوش پناه ببرند و زیبایی‌های آن را ببینند و با دستان هنرمندشان به دیگران منتقل کنند و الهه جزایری یکی از این هنرمندان است که نقاشی‌های خود را از دامن طبیعت الهام گرفته و به نمایش گذاشته است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره نمایشگاه نقاشی طبیعت، می‌گوید: موضوع این نمایشگاه، همان‌طور که از نام آن بر می‌آید، طبیعت است و دلیل انتخاب این موضوع، علاقه‌ شخصی به مناظر طبیعی است.

این هنرمند نقاش آثار خود را به صورت نیمه انتزاعی نقاشی کرده است و اضافه می‌کند: این آثار، برخلاف ظاهر ساده‌ای که دارند، حاوی مفاهیم پیچیده‌ای هستند. طبیعتی که به تصویر کشیده شده است، تنها یک منظره ساده نیست و از نظر ذهنی، حاوی لایه‌های عمیق‌تری است.

جزایری درباره ایده نقاشی‌ها ادامه می‌دهد: طبیعت همیشه و همه جا حضور دارد و منبعی بسیار غنی برای الهام بخشی است. زمانی که محیط را پیدا می‌کنم یا محیط خودش را به من نشان می‌دهد، تمرکز می‌کنم تا محیط و اشکال آن را بهتر درک کنم و با آن‌ها یکی شوم.

او با اشاره به اینکه محور نقاشی‌هایش، مفاهیمی چون زندگی و هستی است، می‌گوید: همواره با یک پیش زمینه که از قبل در نظر دارم، شروع به نقاشی می‌کنم. همچنین علاقه‌مند هستم آثاری که خلق می‌کنم، قابل تکرار یا تکثیر نباشند.

این هنرمند نقاش درباره سیاه و سفید بودن نقاشی‌های این نمایشگاه، می‌افزاید: به نظر من سیاه و سفید معنای آزادی و برابری را انتقال می‌دهد.

جزایری ۶۸ اثر این نمایشگاه را در طی یک سال نقاشی کرده است و می‌گوید: این آثار انتزاعی هستند و ممکن است مخاطب در نگاه اول درک درستی از آن‌ها نداشته باشد، اما زمانی که عمیق‌تر نگاه کند، جزئیات آن را متوجه می‌شود.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه نقاشی طبیعت، با آثاری از الهه جزایری، تا ۲۱ آذرماه در محل گالری خانه صفوی، واقع در خیابان خاقانی اصفهان، برای بازدید علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

کد خبر 360835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.