خانه عطاءالملک دهش تخریب نشده است

هیچ گونه تخریبی در ساختمان قدیمی و میراثی عطاءالملک دهش انجام نشده است و نخواهد شد.

به گزارش ایمنا، اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در پی انتشار خبر جعلی تخریب منزل میراثی عطاءالملک دهش اعلام کرد هیچ گونه تخریبی در ساختمان قدیمی و میراثی عطاء‌الملک دهش انجام نشده است و نخواهد شد .

خانه قدیمی عطاء‌الملک دهش- از شخصیت‌های اجتماعی اواخر دوره قاجار در اصفهان- در دهه هشتاد توسط اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان و زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی اصفهان مرمت شد و هم اکنون موزه آموزش و پرورش استان است و آثار گرانبهای تعلیم و تربیت در آن نگهداری و به نمایش گذاشته شده است .

این عمارت در سال ۱۳۷۸ بنا به تصمیم بسیار ارزشمند ادارات کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان اصفهان جهت نگهداری هر چه بهتر و با شکوه تر با تغییر کاربری تبدیل به موزه دائمی آموزش و پرورش استان اصفهان شد و با اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس استان و نظارت فنی میراث فرهنگی استان اصفهان به طور کامل مرمت و هم اکنون به عنوان موزه‌ آموزش و پرورش، یکی از ارزشمندترین بناهای تحت مدیریت استان است .

در کنار این بنای با ارزش، بنای اقامتگاه خدم و حشم عطاءالملک نیز وجود دارد که در آن زمان محل زندگی خدمتکاران عطاءالملک بوده است. این بنا نیز میراثی است و دارای ارزش تاریخی و هم اکنون منتظر اعتبار دولتی است که با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی مرمت و در اختیار موزه و پژوهشسرای معلمان پورقدیری قرار گیرد .

مرکز تحقیقات معلمان پورقدیری اصفهان که در جوار این بنای با ارزش واقع است در سال ۱۳۷۸ با مشارکت زنده یاد فخریه کلباسی، خیر مدرسه‌ساز اصفهانی احداث شد و هم اکنون بسیار پویا و فعال در حال خدمت‌رسانی به جامعه فرهنگی اصفهان است .

روز شنبه ۱۷ آذرماه در پی انتشار اخبار جعلی خبر تخریب این بنا ، کارشناسان اداره کل نوسازی مدارس سریعاً به محل اعزام شدند و موضوع به طور کامل بررسی شده است و هیچ گونه تخریبی برای این مکان گزارش نشده است.

گفتنی است در تمام فضاهای آموزشی ، پرورشی و ورزشی تحت اختیار آموزش و پرورش استان و با توجه به دستور اکید وزارت آموزش و پرورش ، هرگونه تغییر وضعیت ( از رنگ آمیزی ساده تا تغییرات ساختمانی و تعمیرات جزئی و اساسی) بایستی با نظر کارشناسی و نظارت کارشناسان ساختمان و تاسیسات اداره کل نوسازی مدارس استان‌ها انجام شود و مدیران مدارس بدون مجوز رسمی کارشناسان این اداره کل مجاز به تغییرات کالبدی فضاها و تجهیزات نخواهند بود.

این خبر کاملاً جعلی است و هیچ گونه تخریبی در این فضای با ارزش فرهنگی و تاریخی صورت نگرفته است .

کد خبر 360830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.