گوجه دهاقان در بازار میوه کشورهای خارجی

دهاقان – در دو ماه گذشته بیش از ۴۰۰ تن گوجه از شهرستان دهاقان به کشورهای خارجی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، گلخانه های دهاقان نمود بارز اقتصاد مقاومتی هستند چرا که هم تولید با کیفیت دارند و هم زمینه اشتغال بسیاری از شهروندان را فراهم کرده اند.

وجود گلخانه های مدرن در شهرستان و همچنین سازه های آن، دهاقان را به عنوان برند گلخانه ای در کشور مطرح کرده است. محصولات گلخانه ای شهرستان همانند فلفل دلمه‌ای، خیار، انار و گلهای شاخه بریده توانسته اند علاوه بر تسخیر بازار داخلی در بازارهای خارج کشور نیز نفوذ کنند، البته این موفقیت عوامل مختلفی دارد.

یکی از این محصولات که طرفداران زیادی دارد گوجه دهاقان است که با بسته بندی شکیل توانسته راه خود را در صادرات به کشورهای دیگر باز کند.

صادارات ۴۰۱ تن گوجه از دهاقان به بازار های خارجی

امیر صفرپور، رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان، در این باره می‌گوید: از نیمه دوم مهر ماه تا کنون بیش از ۴۰۰ تن گوجه فرنگی به کشور های خارجی صادر شده است.

وی افزود: کشورهای روسیه، قطر، امارات و عراق بیشترین متقاضیان گوجه فرنگی دهاقان هستند.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان، با اشاره به عملکرد و تولید محصولات گلخانه‌ای در شرکت ها و گلخانه های شهرستان، خاطرنشان می کند: این صادرات روزانه انجام می شود و باتوجه به کیفیت مطلوب محصولات، انتظار می رود در ماه های آینده صادرات افزایش داشته باشد.

صفرپور ادامه می‌دهد: علاوه بر گوجه فرنگی، محصولاتی همچون خیار و فلفل نیز از گلخانه های دهاقان به بازارهای کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

تولید با کیفیت در بازارهای خارجی نیز مشتری‌پسند هستند

حسین افشاری مقدم، از تولید کنندگان گوجه زیتونی در دهاقان اظهار می‌کند: به غیر از گوجه های بزرگ و درشتی که از گلخانه های دهاقان به کشورهای خارجی صادر می شود، گوجه های ریز یا زیتونی نیز در کشورهای زیادی طرفدار دارد و همین استقبال باعث شده صادرات رونق بیشتری بگیرد.

وی می‌افزاید: گوجه های زیتونی نسبت به سایر گونه ها ماندگاری بیشتری دارد به همین دلیل از این گوجه ها برای درست کردن انواع سالادها، چاشنی غذاها و تزیین سفره های غذا استفاده می شود.

این تولید کننده دهاقانی تصریح می‌کند: گوجه فرنگی از صیفی جاتی است که به دلایل فراوان کشت آن قابل صرفه است چون این محصول در غذاهای مختلف استفاده می شود و هر جا که به صورت اصلی وجود ندارد به صورت رب گوجه باعث خوشمزگی غذا می شود.

افشاری مقدم، می گوید: هرچه کیفیت محصول بیشتر باشد، مشتریان زیادی را جذب می کند و همین کیفیت گوجه دهاقان باعث شده به غیر از بازارهای داخلی، کشورهای خارجی هم به این محصول روی آورند.

کد خبر 360815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.