قلعه نویی: هواداران انرژی خود را برای تشویق سپاهان بگذارند

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: از هواداران می‌خواهم که هم به تیم حریف احترام بگذارند و هم انرژی خود را برای تشویق ما بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل پرسپولیس گفت: جامعه‌ای موفق است که منتقد عدالت‌محور داشته باشد. بازی‌های سپاهان و پرسپولیس همیشه جذاب بوده و حساسیت خاص خودش را داشته است. خوشحالم که دو تیم در بهترین شرایط با یکدیگر مسابقه می‌دهند، سپاهان هفته به هفته بهتر شده اما باز هم جای کار داریم.

وی افزود: خوشحالم که از برنامه‌ای که ارائه کرده‌ایم، جلوتر هستیم و این اتفاق با تلاش مدیرعامل سابق کارخانه و عظیمیان که انسان بزرگی است، هواداران، کارگران کارخانه و ... افتاده است اما شاید قلعه‌نویی کمترین نقش را در این زمینه داشته باشد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان تصریح کرد: واقعیت فوتبال زمانی است که داور سوت را می‌زند، بعد از بازی با پدیده ، بازیکنان به مرز خودباوری رسیده‌اند اما باید یادمان باشد پرسپولیس هم تیم بزرگی است و مربی و بازیکنان بزرگی دارد. برخلاف اینکه می‌گویند دست تیم پرسپولیس بسته است، معتقدم این‌گونه نیست؛ آنها ۱۲ یا ۱۳ بازیکن خوب دارند که چند سال است باهم بازی می‌کنند، شاید خسته باشند، اما از نظر کیفیت جزو تیم‌های خوبی هستند که تا فینال لیگ قهرمانان آسیا هم صعود کرده‌اند.

قلعه نویی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی اینکه حضور هواداران چه تاثیری در شرایط بازی و روحیه تیم دارد؟ تاکید کرد: خیلی‌ها به هوادار می‌گویند یار دوازدهم، اما من می‌گویم یار اول یا اصلی، چرا که حضور آنها خیلی تأثیر دارد. سپاهان پیش از این هم هواداران زیادی داشته اما استادیومی نبوده است تا آنها بیایند اما من مطمئنم اگر ظرفیت بود برای این بازی حداقل ۱۰۰ هزار تماشاگر می‌آمدند.

وی ادامه داد: مطمئنم اگر طبقه بالا هم قابل استفاده بود، هواداران ما آن را هم پرمی‌کردند  دیدیم که در بازی با پدیده هواداران تأثیر زیادی داشتند. ما باید خوب بازی کنیم تا هوادار رغبت کند و به ورزشگاه بیاید. دو بخش برای هواداران  باید کار کنند، یک بخش در بیرون از ورزشگاه و ارائه خدمات و بخش دیگر هم این است که ما زیبا بازی کنیم تا هوادار را به ورزشگاه بکشیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان خاطرنشان کرد: از محرم نویدکیا و محمود کریمی خواستیم که فردا کنار تیم باشند و در ورزشگاه از طرف باشگاه لوح سپاسی به سیدجلال حسینی تقدیم کنند.

قلعه نویی در خصوص سیستم بازی پرسپولیس در بازی فردا اظهار کرد: فوتبال دو ساختار دفاعی و حمله دارد. به عنوان مثال  استقلال خوزستان براساس ساختار دفاعی و بسته نگه داشتن‌ دروازه‌اش قهرمان شد. ما هم برای بازی فردا دو هدف داریم، هدف اول پیروزی در بازی و هدف دوم هم گل نخوردن است. در هر صورت برانکو براساس دارایی‌های تیمش یک راه را تا نیم‌فصل برای پرسپولیس ترسیم کرده است که باید به آن احترام بگذاریم.

قلعه نویی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در مورد اینکه روند تیمش از ابتدای فصل تاکنون را چگونه ارزیابی می کند؟ گفت: هر جا برویم تبلیغات منفی وجود دارد، باز هم از سازمان لیگ می خواهیم که قراردادها را رسانه ای کنند تا متوجه شوند بر اساس سند و مدرک از نظر هزینه تیم پنجم لیگ هستیم. در خصوص شرایط فنی هم باید بگویم هنوز یک نیم فصل مانده است و ما تغییراتی خواهیم داشت. بر خلاف سال قبل که در نیم فصل اول خیلی سخت گذشت این فصل شرایط خوبی دارم که لازم می دانم از هواداران سپاهان و مردم اصفهان تشکر کنم.

وی اضافه کرد: شرایط تیمی ما خوب است و برای حفظ آن راهکارهایی به باشگاه داده‌ایم که امیدوارم انجام شود، از عظیمیان هم ممنونم که به تمرین آمد و قول‌های معقولی به ما داد. فوتبال عشق قلبی است، مثلا در ورزشگاه نیوکمپ در نزدیکی رختکن تیم‌ها محلی تعبیه کرده اند تا ورزشکاران دعا بخوانند و وارد زمین شوند. فوتبال هم عشق و هم عبادت است و فقط پول نیست.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با اشاره به بازی زیبای تیم فوتبال پدیده تاکید کرد: آنها با ذوق بازی می کنند، بازیکنان سپاهان هم همین کار را انجام می دهند اما امکانات هم تاثیر دارد. ما انتظار داریم با توجه به امکانات باشگاه سپاهان، بازیکنان با قلب‌شان برای تیم بازی کنند.

قلعه نویی در خصوص صحبت های برانکو پس از دیدار با ذوب آهن و اینکه گفته بود ای کاش داوران برای ما هم مثل ذوب آهن و سپاهان سوت می زدند، تاکید کرد: من ارادت خاصی به برانکو دارم، او تجربه‌های مربیگری در تیم ملی را در اختیار من گذاشت ولی احساس می کنم برانکو  هم مانند بازیکنانش خسته بوده و معمولا این‌گونه صحبت نمی‌کند. آمار داوری ها مشخص است، سپاهان حداقل ۶ امتیاز از داوری ضرر کرده ولی من می گویم فیلم بازی‌های ما و پرسپولیس را ببینند و امتیازات را بر اساس آن‌ بدهند.

وی با درخواست از هواداران مبنی بر اینکه در بازی مقابل پرسپولیس جوانب اخلاق را رعایت کنند افزود: وقتی از سپاهان جدا شدم با تیم‌های مختلف به اصفهان آمدم و به من احترام گذاشتند و از آن ها می خواهم همین کار را با شجاع هم انجام دهند. او دو سال در سپاهان بازی کرده ولی ممکن است در شرایط ایده آل نبوده اما یک سال شاگرد من بوده و حتی با گونه شکسته برای ما بازی کرد. خلیل‌زاده بازیکن خوب و با اخلاقی است و از هواداران می‌خواهم که هم به تیم حریف احترام بگذارند و هم انرژی خود را برای تشویق ما بگذارند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان آوردن پرچم ژاپن به ورزشگاه را لوس دانست و خاطر نشان کرد: این حرکت را نمی‌پسندم، یک پرچم قشنگ در دنیا داریم و آن هم پرچم سپاهان است و از هواداران می خواهم آن را به ورزشگاه بیاورید. ما کشوری هستیم که قدمت و فرهنگ داریم و این لوس بازی‌ها در حد فرهنگ ایران نیست.

قلعه‌نویی در مورد عوض شدن داور مسابقه سپاهان و پرسپولیس تصریح کرد: زاهدی‌فر یکی از بهترین داوران است، داوران خیلی خوبی داریم و همه در حد فغانی هستند. باید بستر فراهم شوند تا همه مثل فغانی پیشرفت کنند، اما من می‌گویم اگر زاهدی فر هم بازی ما را قضاوت می‌کرد هیچ مشکلی نداشتیم.

کد خبر 360803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.