خشکسالی‌های اخیر درآمد موقوفات را کاهش داد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ۶۰ درصد موقوفات این منطقه به کشاورزی و زمین‌های زراعی اختصاص دارد که خشکسالی های اخیر تاثیر فراوانی بر درآمد این بخش داشته است.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام رضا صادقی در همایش خادمان و اعضای هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان خور و بیابانک اظهار کرد: در استان اصفهان ۱۴ هزار و ۷۰۰ موقوفه وجود دارد که هفت هزار آن منفعتی و مابقی انتفاعی است.

وی گفت: در موقوفه‌های منفعتی منبع درآمد وجود دارد که با توجه به نیت واقف هزینه شده اما در موقوفه انتفاعی نه تنها درآمدی وجود ندارد بلکه هزینه‌هایی هم برای حفظ ، نگهداری و ارائه خدمات به عموم مردم وجود دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: برخی از رقبات استان بر اثر خشکسالی به خصوص در شرق اصفهان فاقد درآمد بوده و مستاجران نمی توانند حتی اجاره موقوفات را پرداخت کنند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه خور و بیابانک نیز در این همایش گفت: در امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان ۱۰۰ خادم افتخاری فعالیت دارند که ۸۰ نفر آنان از بانوان هستند.

مجتبی بابایی با بیان اینکه امامزادگان یکی از مهمترین پایگاه ها و مراکز علمی و فقهی شیعیان هستند ، افزود: شهرستان خور و بیابانک ۲۵ بقعه و امامزاده، ۱۳۰ مسجد و ۲۹ حسینیه دارد که درآمدهای حاصل از آنها در خود این اماکن هزینه می شود.

براساس این گزارش در این مراسم ۷۰  نفر خادم و هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان خور و بیابانک تجلیل شدند.

کد خبر 360762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.