تحریم، صادرات پوشاک و لوازم خانگی را توجیه پذیرتر کرده است

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: اگر تحریم در بخش هایی محدودیت ایجادکرده اما در جاهایی فرصت هایی نیز برای کشور فراهم‌کرده است. به طور مثال افزایش نرخ ارز، صادرات را به خصوص در تولید پوشاک و لوازم خانگی توجیه پذیرترکرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت، رضا رحمانی با تاکید بر لزوم حفظ وضع موجود واحدهای تولیدی و به تبع آن حفظ اشتغال که ازتاکیدات مقام معظم رهبری است، افزود: دولت در سال‌جاری و در بودجه سال ۹۸ تامین کالاهای اساسی را با ارز ۴۲۰۰ و از منابع خودش تضمین کرده است و از این بابت نگرانی نداریم، این در حالی است که ذخایر کالاهای اساسی ما اکنون در بهترین شرایط حتی بیشتر از سال‌های قبل است.

وی افزود: دولت در تخصیص منابع ارزی نیز ملزومات تولید را در اولویت قرار داده و بعد از کالاهای اساسی، تامین مواد اولیه، تامین قطعات و ملزومات تولید در اولویت است و ما نیز باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم .

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: اگر موانع و ناهماهنگی هست باید رفع شود بر همین مبنا به دنبال استفاده از ظرفیت استان‌ها به‌ویژه استانهای مرزی و تفویض اختیار به استانداران درصدد تسهیل امور و حل مشکلات هستیم.

وی تصریح کرد: ‌حمایت از تولید داخلی و حل مشکلات تکلیف همه مسئولان است، کار جهادی می طلبد و حفظ وضع موجود تولید باید مد نظر باشد.

وزیر صمت با اشاره به توسعه تولید برخی کالاها در کشور، ادامه داد: پروژه ای را برای عملیاتی کردن تولید داخلی، معادل ۱۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی در دست اجرا داریم .

کد خبر 360755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.