حلقه حفاظتی، از توسعه بی‌رویه شهر جلوگیری می‌کند

یک کارشناس حمل و نقل با بیان اینکه مهمترین ویژگی حلقه حفاظتی، جلوگیری از توسعه بی رویه شهر است، گفت: به دنبال توسعه بی رویه شهر، کاربری اراضی کشاورزی تغییر کرده و توسعه ناموزون پدید می‌آید.

غلامرضا شیران در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: زمانی که کاربری زمین‌های کشاورزی تغییر می‌کند، خاک از بین می‌رود و شهر به سمت نابودی کشیده می‌شود؛ زیرا زمانی که در زمین‌های کشاورزی کشت می‌شود علاوه بر تولید محصول از خاک محافظت شده و از بیابان‌زایی جلوگیری و به نوعی کمک شایانی به حفاظت از محیط زیست می‌شود.

وی با اشاره به آلودگی های موجود در شهر خاطرنشان کرد: آلودگی‌های فعلی به دلیل توسعه ناموزون شهری ایجاد شده است در واقع منشا شکل‌گیری آلودگی‌ها را باید در زمین جست و جو کرد.

این کارشناس حمل و نقل با تاکید بر اینکه پس از ایجاد حلقه حفاظتی باید از اراضی موجود در آن محدوده و نوع کاربری آنها حفاظت شود، تصریح کرد: اگر از حریم موجود در حلقه حفاظتی محافظت شود و نوع کاربری زمین تغییر نکند، این طرح می‌تواند به مباحث محیط زیستی کمک کند که این موضوع مهمترین مسئله مدیریت صحیح مسولان ذی‌ربط است.

شیران خاطرنشان کرد: تنها هدف از اجرای این طرح، باید رفع مسائل ترافیکی شهر باشد، به همین منظور لازم است در چندین نقطه اساسی و کلیدی حلقه حفاظتی، تقاطع‌های غیرهمسطح ایجاد شود.

کد خبر 360745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.