کسب بیشترین مدال توسط اسکیت بازان اصفهانی در مسابقات مارشال کاپ

دبیر هیئت اسکیت استان اصفهان گفت: در مسابقات بین المللی اسکیت مارشال کاپ، تیم استان اصفهان موفق به کسب چهار مدال طلا، سه مدال نقره و چهار مدال برنز و چندین مقام چهارم تا ششم شد و اسکیت بازان اصفهان بیشترین مدال را در این رقابت‌ها به دست آوردند.

شهرام اکبری درگفت وگو باخبرنگار ایمنا در رابطه با برگزاری اولین لیگ استانی اسکیت آلپاین درکشور اظهار کرد: ورزش اسکیت هشت کمیته دارد که شامل رشته های مختلف می شود، یکی از این رشته ها اسکیت آلپاین است که ورزشکاران شبیه اسکی آلپاین آن را بازی می کنند ولی با این تفاوت که مسابقه بر روی سطح آسفالت و با کفش اسکیت برگزار می شود. این رشته نوپا است که یک ورزش خیابانی هم محسوب می شود و به همین دلیل مسابقات آن در فضاهای خیابانی برگزار می شود.

وی افزود: این رشته چهارسال است که درایران به راه افتاده و مسابقات کشوری هم دراین رشته برگزار می شود که همواره بیش از ۵۰ درصد مدال های طلا، نقره و برنز به اصفهان تعلق دارد. به دلیل فضای خوبی که در پارک طبیعی شرق شهرداری اصفهان وجود داشت تصمیم گرفتیم با تعامل شهرداری اصفهان و مدیریت پارک شرق، برای معرفی این مجموعه مسابقات اسکیت آلپاین را در این محل برگزار کنیم.

دبیر هیئت اسکیت استان اصفهان ادامه داد: لیگ آلپاین برای اولین بار در اصفهان در روز جمعه -۱۶ آذر ماه- آغاز شد که در سه مرحله برگزار خواهد شد، ۲۳۰ ورزشکار از شهرستان های فلاورجان، فولادشهر، خمینی شهر، نجف آباد، اردستان و اصفهان در غالب ۱۲ تیم بانوان و ۱۲ تیم آقایان در این رقابت ها حضور داشتند که در هشت رده سنی چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

اکبری در خصوص تعداد داوران مسابقات آلپاین خاطر نشان کرد: اسکیت آلپاین با قوانین جهانی برگزار می شود، مسابقات با ۱۶یا ۱۱مانع انجام می شود که بین هر دو مانع یک داور قرار دارد. همچنین سر داور و مدیر فنی مسابقات هم حاضر هستند تا ثبت رکوردها به صورت دقیق انجام شود.

وی اضافه کرد: مرحله دوم و سوم این رقابت ها در ماه های بهمن و اسفند برگزار می شود.

دبیر هیئت اسکیت استان اصفهان در خصوص برنامه های هیئت تصریح کرد: در آذرماه مسابقات کشوری اسکیت هنری را به مناسبت روز اصفهان برگزار کردیم که ۲۰۵شرکت کننده از سرار کشور برای این مسابقات آمده بودند. همچنین مسابقات مارشال کاپ به میزبانی استان البرز در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذرماه در سالن نشاط مجموعه ورزشی انقلاب کرج برگزار شد و هفت کشور از جمله ایران، روسیه، لهستان، فرانسه، اسپانیا، افغانستان و اتریش  در این دوره از رقابت ها حضور داشتند که تیم استان اصفهان موفق به کسب چهار مدال طلا، سه مدال نقره و چهار مدال برنز و چندین مقام چهارم تا ششم شد و اسکیت بازان اصفهان بیشترین مدال را در این رقابت‌ها به دست آوردند.

کد خبر 360737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.