بخش‌های خصولتی تهدیدی برای اقتصاد ایران است

رییس هیئت مدیره صنایع ماشین و ابزار سازی اصفهان با بیان اینکه تهدید اول اقتصاد ایران، سرمایه‌های سرگردان مردم و بخش خصوصی است، گفت: اگر این سرمایه‌ها در بخش‌های مختلف کشور به کار گرفته شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

محمدجعفر دانش مارنانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه یکی از دلایلی که ارزش پول کشور سقوط می‌کند، این است که بخش بزرگی از اقتصاد کشور متاثر از شرکت‌های خصولتی است، اظهار کرد: در حال حاضر این  شرکت‌ها به ضرردهی رسیده است.

وی تاکید کرد: سازمان‌های خصولتی به موقع مالیات نمی‌دهند و غیر از اینکه بی انضباطی مالی راه انداخته‌اند، هیچ کار دیگری نکرده‌اند، دولت‌های اروپایی با گرفتن مالیات شکوفایی اقتصادی دارند و به صندوق‌های بازنشستگی یارانه می‌دهند تا نیاز بازنشسته‌ها را تامین کنند، امروز بدهی‌های این صندوق ها قابل پرداخت نیست.

رییس هیئت مدیره صنایع ماشین و ابزارسازی اصفهان با بیان اینکه باید ضعف اصل ۴۴ قانون اساسی برطرف شود، گفت: به هیچ عنوان بانک و صندوق‌های بازنشستگی نباید حق نداشته باشد کارخانه‌داری و بنگاه‌داری کند، اینها موانع تولید است.

وی با اشاره به اقتصاد اسلامی، گفت: همه چیز حتی بورس دولتی شده است این در حالی است که در اسلام کارخانه‌دار دولتی وجود ندارد.وقتی کارخانه دولتی می‌شود که به بن‌بست برسیم، چه کسی گفته بانک‌ها باید کارخانه ایجاد کنند؟

دانش مارنانی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: بر اساس این قانون صنایع و بخش‌های اقتصادی کشور باید به بخش خصوصی واگذار شود اما متاسفانه این اصل فراموش شده و سازمان‌های خصولتی به‌وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه در ازای وصول طلب صندوق‌های بازنشستگی، کارخانه‌ها به آنها فروخته شده‌است، اظهار کرد: فعالیت اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی در بیشتر کشورهای اروپایی ممنوع است زیرا اگر این صندوق‌ها فعالیت اقتصادی کنند نظم اقتصادی از بین می‌رود و درآمد مالیاتی دولت کم می‌شود.

دانش مارنانی اضافه کرد: در بخش معادن در دنیا ایران را به عنوان کتاب زمین‌شناسی می‌شناسند زیرا انواع و اقسام معادن در ایران وجود دارد یک سری از این معادن مزیت‌های زیادی برای ما دارد ما دومین ذخایر مس دنیا را داریم، امروزه سالانه ۸۰۰ هزار تن مس در کشور تولید می‌شود و می‌توان به  سه میلیون تن در سال رسید.

رییس هیئت مدیره صنایع ماشین و ابزارسازی اصفهان تاکید کرد: با وجود این میزان پتانسیل‌ و ظرفیت در کشور اما مشکل سوء‌مدیریت اجازه استفاده حداکثری را از این منابع نمی دهد.

وی افزود: اگر یکبار دیگر صنعت گران شود همچون بازار مسکن، زمین می‌خورد، واردات یک‌هزار و ۴۰۰ قلم کالا ممنوع شده اما تولیدات داخلی نیز روی دست تولیدکننده‌ها مانده زیرا مردم توان خرید ندارند.

اصفهان باید روی صنایع با ارزش افزوده‌های بالا سرمایه‌گذاری کند

رییس هیئت مدیره صنایع ماشین و ابزارسازی اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های علمی استان اصفهان، گفت: اصفهان باید روی صنایع با تکنولوژی پیشرفته با ارزش افزوده‌های بالا سرمایه‌گذاری کند تا بتواند سرآمد توسعه اقتصادی باشد.

دانش مارنانی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از مشکلات کشور به دلیل ضعف مدیریتی است، اظهار کرد: پتانسیل کشور ما در بخش صنعت، معدن، کشاورزی وحتی تجارتِ مولد، زیاد است و سرمایه‌گذاری‌هایی نیز انجام داده‌ایم، این مشکلات به وجود آمده حل می‌شود به شرطی که ضعف مدیریتی هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی حل شود.

وی با بیان اینکه یک درصد از تولید ناخالص ملی هر کشوری وابسته به ماشین ابزار است، گفت: در هر سال باید ماشین‌ابزار به صنعت تزریق شود تا صنعت پیشرفت کند و همین یک درصد تولید ناخالص ملی حمایت‌گری از کل صنعت کشور را رقم می‌زند.

رییس هیئت مدیره صنایع ماشین و ابزار سازی اصفهان با بیان اینکه در شهرک صنعتی مورچه خورت ۲۸ مدل مختلف ماشین آلات CNC مختلف توسط این مجموعه تولید می‌شود، گفت: ماشین‌ابزار CNC (کنترل ماشین ابزار) در کشورهای صنعتی اولویت اول است به‌ویژه کشورهایی همچون آلمان، سوییس، ایتالیا، فرانسه و ژاپن، با این صنعت می‌توان تمام ماشین‌های خطوط تولید را ساخت.

دانش مارنانی افزود: تمام قطعات خودرو را با این صنعت می‌توان شکل داد، صنایع نظامی، قطعات فلزی در کشتی‌سازی، راه‌آهن، کارگاه‌های تعمیراتی پشتیبانی صنعت فولاد، بخش زیادی از قطعات مکانیکی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را با ماشین ابزار CNC می‌توان ساخت.

وی اضافه کرد: حتی تجهیزات پیچیده پزشکی، توربین‌های پیچیده با این نوع ماشین‌ابزار ساخته می‌شود که ما از سال ۸۲ در اصفهان آن را تولید کرده‌ایم با وجود اینکه برخی از قطعات شامل تحریم‌ها است اما با دور زدن تحریم‌ها توانسته‌ایم این ماشین‌ابزار را تولید کنیم.

کد خبر 360730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.